Hoe vertel je iemand dat je geen zin hebt om bij diegene te komen klussen?
We wonen nog maar net in deze buurt. wij gaan best wel goed om met onze buren. zelfde leeftijd ongeveer. mijn vriend is altijd zeer behulpzaam tegenover anderen. Zoals toen de buurman zijn auto kapot ging bracht mijn vriend hem naar de garage. dat soort dingen. helemaal niet erg op zijn tijd. maar tijdje terug is zijn vloer uit gaan zetten en moest er een stuk laminaat bij de muur weggehaald worden. Aangezien mijn vriend daarvoor al heel behulpzaam voor ze was geweest vroegen ze hem dit te doen...het ging maar om een klein stukje....maar dat gaat nu al weken zo constant vragen ja kun je nog wat weghalen want me vloer gaat kapot. en dat kleine stukje wordt steeds meer. Het liefst willen ze het op tijden dat het hun het beste uitkomt. heel irritant. dat vind mijn vriend ook. maar opzich gaan wij best goed met de buren om dus hoe kun je op een vriendelijke manier zeggen dat je er eigenlijk geen zin meer in hebt om als klusjesman gebruikt te worden? Tuurlijk is het soms niet erg maar het moet geen gewoonte worden...
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.