Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom zijn er nog steeds zoveel mensen die het over "het GAK' hebben terwijl dat al 7 jaar geleden is opgegaan in UWV?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
6.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

omdat 't gak de grootste uitkeringsinstantie was. 'T is een gewoonte. Maar mensen die altijd via cadans detam sfb of uzso hun uitkering kregen noemen 't nog zo ;) alleen hoor je dat niet zo vaak
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

gewoontes zijn uiterst hardnekkig...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Negerzoenen heten ook al jaren geen negerzoenen meer, maar iedereen blijft ze zo noemen.
Het is een oude term, ligt makkelijk in de mond en iedereen weet waar je het over hebt.
Het zal over enkele jaren nog steeds een veel gebruikte term zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik hoor nooit iemand onder de 25 over "de GAK" praten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Tja, kijk.. ik ben dan ook (officieel) al over de 25 en dat gaat ook op voor de verschillende kringen waarin ik me normaliter begeef.
(onofficieel ben ik nog steeds 18 en krijg daar elk jaar meer ervaring in).
Omdat we vaak ook nog de euro omrekenen in guldens..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Gaat wel over, als je een raider vraagt krijg je echt geen twix meer en lays heeft smiths ook doen vergeten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ook hebben veel mensen het nog over het arbeidsbureau als ze het CWI bedoelen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ach wat maakt het uit, ik koop ook nog wel een pond appels
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Bij 100g krijgt u het volle halve kilo.... (bij ons krijgt u het volle pond)
Omdat de meeste mensen het woord GAK al langer kennen dan het woord UWV ,als je een opmerking maakt,of een grapje ben toch snel geneigd het woordje gak erbij te halen ipv uwv.ligt ook beter in de mond vind ik.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Uitvoeringsinstituut Werknemers Verzekeringen dat krijg je toch ook niet verzonnen zo'n naam. UWV bekt niet en ik moet altijd verzinnen of het wv of vw is.
GAK ligt gewoon gemakkelijker in het gehoor.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat zijn al die zelfde mensen die ook nog per ongeluk "gulden" zeggen als ze het over de euro hebben, en soms nog steeds omrekenen ook.
Macht der gewoonte...........
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De naam GAK, ligt veel lekkerder in de mond en is alom bekend.
Het "nieuwe "UWV", ligt helemaal niet fijn in de mond, het lijkt ook nog op het gedeelte van het alfabet .....UVW...XYZ
Minder makkelijk om te onthouden en al die afkortingen van instanties en/of uitkeringen maken het er niet gemakkelijker op.

Ben blij dat ik niet naar het CWI hoef om evt. naar het UWV gestuurd te worden om een of andere uitkering, zoals WIA, WAO, WAZ of Wajong aan te vragen.

Denk zelf, dat wanneer je vaker met deze instantie's te maken hebt, het gebruik van de namen en hun betekenis
beter in het gehoor en in de mond liggen.

Mensen die wel gebruik moeten maken van bovengenoemde instantie's en/of uitkeringen, veel sterkte!
Ik weet dat de naam veranderd is maar hun gewoontes niet, lang wachten en van het kastje naar de muur gestuurd worden.

Sterkte!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
gewend he?
Ze zeggen ook wel eens nog tientje voor 10 euro
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding