Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als ik soms een paar mensen tegenkom roepen ze steeds me naam. Ik probeer ze maar te negeren want het wordt erg vervelend.Weet iemand wat ik kan doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K
Ritsuka
13 jaar geleden
Blijven negeren, dan is de lol er snel af.
paulus811
13 jaar geleden
is dit nou echt zo'n goede vraag?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

erheen lopen en vragen wat er is.

als de reactie lauw is zeg je: oh je riep, dus dacht eigenlijk dat je wel wat te melden had, maar heb me blijkbaar vergist.

dan omdraaien, een fijne dag wensen en je pad vervolgen.

ja kan ook de naam van een ander terug gaan roepen als ze roepen maar niets te zeggen hebben zodat ze weten dat het irri is en omgekeerd ineens niet meer zo leuk is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heel erg bedankt ga ik voortaan doen!

Andere antwoorden (2)

Als mensen je naam roepen om je te plagen, moet je juist wél reageren. Het liefst zo uitbundig mogelijk met zoiets als: 'hey hallo!' Dat verwacht mensen waarschijnlijk niet.
Dit zeg ik uit eigen ervaring. Ik werd zelfs na school nageroepen toen ik in de eerste zat. Eerst negeerde ik het, maar dat lukte me meestal niet. Toen ik een keer flink hard goededag riep naar een groepje heb ik ze nooit meer gehoord.

Soms is negeren goed, maar in dit geval is het waarschijnlijk net wat ze willen. Ze weten dat je ze wilt negeren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is de manier van jou naroepen pesterig en willen ze jou uitdagen tot een aanval?
Ga er niet op in. Je kunt het aan je ouders vertellen die contact op kunnen nemen met de ouders van de pesters of de directeur van de school want op het schoolplein is het nog de verantwoording van de school en hoort er een gedragscode te gelden. Als je de laster kunt bewijzen, door bv getuigen of filmbeelden ben je al een heel eind want als je het hen navraagt dan hebben ze natuurlijk niks gezegd. Verzamel vrienden rondom je dan sta je niet alleen en sterker. Blijf je vooral inzetten voor je eigen doel en houd voor ogen dat als voor jou de omgeving veranderd door leuk werk op studie, je deze kwelgeesten niet meer op deze manier zult tegenkomen. Ik kom veel mensen tegen die door pesten voor het leven beschadigd werden, het zou voor de politie een reden moeten zijn om in te grijpen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding