Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom worden dikke vrouwen vaak als dom bestempeld?

Het is absoluut niet waar. Ga maar eens kijken naar dikke vrouwen op topposities.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
sinds wanneer worden dikke vrouwen vaak als dom bestempeld? ik dacht dat dat voor blonde vrouwen gold.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
En dikke mannen dan?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
hallo?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het valt mee. Zoals heel veel 'vragen des levens' zijn onderzocht, is ook dit onderzocht. De resultaten waren:
"Van ondervraagden vond slechts 3 procent dikke mensen dom, 10 procent vond ze 'slap'. Wel vond bijna 16 procent vrouwen met zwaar overgewicht ‘afstotelijk’, 10 procent vond ze ‘vies’.

Opvallend was dat het oordeel over mannen met zwaar overgewicht harder was: 19 procent vond ze afstotelijk en 15 procent vies. Dat kwam vooral doordat mannen in het onderzoek harder oordeelden over andere mannen dan vrouwen over elkaar."

Zie link voor het gehele onderzoek.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ik denk dat dat komt, omdat men vindt dat het de schuld van de dikke persoon is dat deze dik is en men ze dus niet voor vol aanziet en ziet als doorzetter. De maatschappij heeft een hekel aan dikke mensen, terwijl de dikke mensen juist hun hele leven extra hun best moeten doen om te slagen en hierdoor vaak grote doorzetters blijken te zijn. De maatschappij ziet dikke mensen als lui en niet als waardevolle medemensen, zoals ze wel gezien mogen worden. Ook de politiek heeft vaak aangetoond dat dikke vrouwen en mannen zeker niet dom zijn. Dus ik ben het er niet mee eens dat dikke mensen per definitie dom zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in lagere milieu's is er statistisch gezien meer sprake van overgewicht dan in hogere, meer geleerde milieu's.
misschien dat dikke mensen daarom eerder als dommer worden bestempeld?
hoewel ik daar in mijn omgeving gelukkig niets van merk.
(Lees meer...)
15 jaar geleden
(Alleen) Domme mannen doen dat...

Waarom dat het zo is, ja domme mannen doen domme dingen, zo is het nu eenmaal, daar doe je niets aan...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dikke vrouwen aan de top lijken dan ook erg op mannen dus kun je die wel meetellen? Als er een hoog "letting yourself go"-gehalte aanwezig is in een vormloos trainingspak met een ietwat puistrig gezicht kan dat voor mij wel overkomen als zonde van je leven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Mensen die dikke vrouwen als dom bestempelen, die zijn pas dom!!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk niet dat dikke vrouwen per definitie als dom worden bestempeld. Maar uit onderzoek is gebleken dat het oog ook wat wil. Dus wanneer 2 mensen met gelijke ervaring en opleiding op dezelfde baan solliciteren zal de mooiste worden aangenomen. Dit geldt dan niet alleen voor de dikke vrouw (of man), maar ook voor de "lelijke" vrouw of man of zij die zich minder goed weten te kleden of een houding weten te geven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding