Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat moet ik tegen een "vriend" zeggen die nog steeds denkt dat een vrouw maar een recht heeft: de aanrecht?

Hij is vrouwonvriendelijk, maar dit vond ik wel heel erg achterhaald.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Voor de volgende keer de knots en het berenhuidje klaarleggen, zodat hij op jacht kan. Kun je ook met sinterklaas bij zijn voordeur zetten
13 jaar geleden

Andere antwoorden (22)

Daar moet je niet eens op reageren ; zo iemand vriend noemen lijkt me al op het randje - maar je zet het niet voor niks tussen aanhalingstekens natuurlijk.

Je zou iets kunnen zeggen als : Ah, vandáár dat jij nog steeds geen vrouw hebt, met zo'n armoedig aanrecht. (Moet dat wel zo zijn natuurlijk).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niets want zulke figuren zijn het niet waard om hiermee een discussie over aan te gaan,laat staan om het uit te leggen.
Verspilde moeite.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk probeert hij om jou op de kast te krijgen. Best zeg je dus niks en lach je een beetje betekenisloos met een lege blik in je ogen, waaruit blijkt dat je het jezelf niet eens verwaardigt om te reageren op zo iets nietszeggends.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat lijkt mijn ex wel!

Daarom is ie ook mijn ex!

Tegenvraag: waarom zou je daar iets tegen zeggen?
Hoe komt het dat die man een vriend is?
Dan heeft ie blijkbaar ook wel leuke kanten.
Dan zou ik dus niet in discussie gaan over dit onderwerp.
Volgens mij heeft dat geen zin.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou het in het belachelijke trekken.

Ik ken(de) ook wel zulke "vrienden". Toen bleek dat ze dit ALLEEN maar riepen om mij te provoceren, ik reageerde altijd zo lekker fel dat vonden ze gewoon leuk.

Achter mijn rug om werd ik dus gewoon uitgelachen.

Dus ik stel voor dat je reactie iets is zoals:

Goed dat je zo duidelijk bent, als ik ooit romantische gevoelens voor je zou hebben zijn die bij deze gelijk om zeep geholpen.

of:

ben IK blij dat ik je vriendin niet ben, als je ooit een stakker zo ver krijgt houd haar maar ver bij mij uit de buurt

of alleen maar:

jemig wat een zielig machogedrag!!!!
13 jaar geleden
de volgende keer als hij weer deze opmerking maakt moet je antwoorden: zonder deze recht hebben jullie mannen geen eten ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat hij van de ouderwetse stempel is.
Dat is het juiste antwoord op deze gedachte.
13 jaar geleden
Dat het aanrecht een onrecht is!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan moet je eens aan hem vragen wat er dan aan de hand is als de vrouw de keuken uitkomt?
Antwoord: dan is de ketting te lang!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat hij honderd jaar te laat geboren is!

Dat je zo'n man nog "vriend" kunt noemen. Gelukkig ben ik omgeven door mannen die respect hebben voor vrouwen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dan zeg je, "nou vind ik ook "

( aangezien hij elke andere reactie van jou verwacht dan die, en provocatie ongetwijfeld zijn doel is, dus daar lekker niet intrappen )

Kan je trouwens meteen even vragen of hij de vuilniszakken voor je buiten zet, en nog wat klusjes in het huis komt doen. ( o, en de rekening natuurlijk niet samsam...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou gewoon met raake opmerking terug sturen zoals :Mannen zijn net computers Niemand begrijpt waarom ze zo raar doen en ze hebben altijd te weinig geheugen .
Maar het best is er gewoon boven staan !

(: sorry heren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aan je zelf vragen of dit wel een vriend is ! Vragen of hij een dolletje maakt ,of dat hij het echt meent ,zo ja is het aan je zelf ,je eigen waarde ,je zelf respect wat voor conclusies je trekt . Ga niet in discussie ,met domme mensen .succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja, en ze hoeven ook maar een taal te kennen?
Horizontaal, zeker?
Dat moet je dan wel op het juiste moment zeggen, als zijn talenknobbel ter sprake komt. Of, als hij slecht is in taal: "en jij kent maar 1 taal, horizontaal?

De gek aansteken met die vent en vooral niet op de kast klimmen...Hij kon 's denken dat 'ie gelijk heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zou zo iemand lekker links laten liggen, wat een nonsens, het is 2011 hoor!
13 jaar geleden
Dat heet gewoon trollen, hij meent het niet echt, maar het gaat hem om jouw reactie, ga je bijten/wordt je boos/ga je mee in zijn humor?

Het maakt niet veel uit voor hem want hij staat namelijk boven zijn uitspraak, bijna elke actie die jij daarna onderneemt is winst voor hem. Het enige wat werkt is hem direct terug te trollen.

"Ach ik vind het zo schattig dat iemand met jou verstandelijk niveau ook een mening denkt hebben", en hem daarna een aai over zijn bol geven waar al zijn maten bijstaan. Als je het met een dergelijke actie voor elkaar krijgt dat al zijn vrienden het besterven en op de grond liggen te rollen ben je er :P .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan zeggen dat in 1957 de wet is veranderd, en dat een vrouw sindsdien meer rechten heeft.

Misschien kun je ook het krantenartikel over dat vonnis in Frankrijk laten zien. Daar vroeg een vrouw echtscheiding aan, omdat haar echtgenoot onvoldoende presteerde in bed. Dat hij dus maar moet oppassen!
(Vertel er niet bij, dat het in Nederland anders ligt.)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vragen onder welke steen hij heeft gelegen al die tijd.

vertel dat men inmiddels heeft ontdekt dat een vrouw een zelfstandig denkend persoon is, en het maatschappelijk ook geaccepteerd is dat een vrouw meer kan en wil dan een aanrecht.

dat hij er zo over denkt is prima, maar dat hij dit ook voor anderen gaat bepalen is ZIJN probleem.
(tenzij hij een relatie wil/heeft met een huishoudster natuurlijk)

maar dan nog staat wat HIJ VINDT helemaal los van wat anderen moeten of wat 'zou moeten horen'.

veel mensen vinden het moeilijk om te beseffen dat hun gedachte niet altijd overeen komt met de werkelijkheid.
laat staan dat ze het kunnen accepteren.

gelukkig heeft dat niets te maken met de zelfontplooiing van de vrouw in het algemeen, dus dat scheelt natuurlijk enorm ;-) (maar niet voor hem)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zullen we samen een mooie keuken uit gaan zoeken?
Hij kan beginnen te lachen omdat hij van repliek gediend wordt. En een droomkeuken met je gaan uitzoeken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kunt steeds herhalen: wat zeg je? ik versta je niet! He? wat? Als hij het een aantal keren moet zeggen is de lol er zo van af.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
niet op reageren .

mannen weten dat ze een vrouw hiermee op de kast jagen .
gun hem die lol niet.

Toegevoegd na 6 minuten:
dat geld voor de meeste vrouwonvriendelijke grappen /moppen .

En man onvriendelijke moppen dito .

alleen er de humor van inzien soms ishet ook om te gieren vhet lachen .
ligt aan de toonzetting en sfeer van het moment .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou een filmpje huren met zo een soort moraal der achter over slavernij of dat je andere culturen en van het andere geslacht niet op neer moet kijken. Ik raad als film American history X aan. Het gaat over een racist die naar een gevangenis gaat vol met discriminatie. Als hij een beetje slim is kan hij zichzelf der wel in verbeelden met zijn gedrag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing