Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom zie je vanaf eind augustus opeens zoveel Antilliaanse jongeren lopen in een dikke parka met de capuchon ver over hun hoofd?

Ook op mooie dagen. Zijn ze zo gevoelig voor kou?
Of zijn het jongeren die net in Nederland zijn gearriveerd?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Dat is de nieuwe lichting studenten ('bursalen' genoemd), die komen net van Aruba en Curacao om een vervolgopleiding te doen na hun HAVO of VWO, en reken maar dat die het ECHT koud hebben.

Mijn Arubaanse leerlingen kwamen in de 'Arubaanse winter' bij temperaturen van rond de 24 graden met truien aan naar school ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dat vinden ze stoer en worden ze niet makkelijk herkend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is waarschijnlijk ineens helemaal mode om dat te doen. En daar kijken jongeren meer naar dan naar praktisch.
Net zoals je ook meisjes en vrouwen ziet lopen met laarzen in de zomer. Gisteren zag ik de eerste bontlaarsjes al, en zo koud is het toch nog niet
13 jaar geleden
Veel Antiliaanse jongeren spiegelen zich aan de gangsta-cultuur. Daar hoort een bepaalde "look" bij. En dat is puur een modeverschijnsel. Willen stoer en gevaarlijk overkomen. Puur een subcultuurtje en vaak compensatiegedrag.

En dat het voor de kou is, nee, je ziet ze ook in zomeravonden er mee lopen, die jassen zijn takken duur, moeten van een bepaald merk zijn, die schaf je niet aan voor een koude avond in de eindzomer. Dan zou je bv ook een trui aan kunnen trekken en/of een muts opzetten, maarja, dat past niet bij het "gevaarlijke" image.

En zo zijn er veel uiterlijke kenmerken die horen bij die subcultuur, opeens zag je veel die zonodig met terriër achtige honden gingen lopen. Ook uit een of andere videoclip overgenomen.

Dus kou, nee absoluut niet, als het wij ons warm kleden hebben we toch ook niet allemaal dezelfde kleding-combinatie?

Zoals ik al aangaf, puur een subcultuurtje waarin een gangster-gevaarlijk itimiderend uiterlijk en dito kledinglijn bij hoort.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee man!!! dat is gewoon vet wreed die look weetjuuuu. hey ik zweer (het) je swa, als je matties zo rondlopen kan je niet achterblijven gewoon tog.

luister, als dat niet doet lig je er uit en zal elke gast je terecht gaan dissen, ik garandeer hetjuhhh. die chicks zien je dan echt niet meer staan geloof me.

vrij vertaald....
dat hoort zo als je erbij wil horen want dat is 'stoer'.
ze zijn wel geacclimatiseerd hoor :))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing