Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

waarom wordt ik gepest omdat mij ouders rijker zijn dan de andere?

ik wordt op school gepest met. " geldwolf " of " rijke kakker " weet iemand hoe je dit kan stoppen of waarom ze dit doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
965

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Jongeren worden vaak gepest omdat ze 'anders' zijn: o.a. huidskleur, bril, roodharig, beugel, dik, dun, arm of.......rijk. Je bent gewoon in de minderheid en daar maken pesters vaak gebruik van.

Natuurlijk speelt jaloezie ook een rol, maar vooral het feit dat je anders bent dan de meerderheid van de leerlingen geeft aanleiding tot pesten. Moest je op een school zitten waar de meerderheid van de leerlingen rijk zouden zijn, had je dat probleem wellicht niet.

Hoe je dit kan stoppen is een andere kwestie. Probeer er voor te zorgen dat je verbaal weerbaarder wordt, en emotioneel sterker staat. Met andere woorden bijt van je af en stel je kordaat op. Schouders achteruit en hoofd naar omhoog. Straal zelfvertrouwen uit!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ik denk dat ze vooral jaloers zijn.
Ik word ook een welvaartskindje genoemd omdat ik iedere dag douche en wat vaker op vakantie ga dan de rest.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Afgunst en jaloezie is dit en het stoppen is lastig misschien een rechtzaak beginnen tegen hun voor geestelijke mishandeling als je dan wint doen ze het nooit meer
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je maakt meteen indruk :D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Staat in je profiel 321Lindaaa
Oplossen met humor werkt het beste.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Erom lachen, terugpesten..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zelfspot getuigt van geestelijke rijpheid. Als je om jezelf lacht ontneem je anderen hun munitie.
pesten komt in ieder soort gezin voor, waarschijnlijk bij jou uit jaloezie, je kunt er niets aan doen, alleen niet reageren, praten met een leerkracht wil soms wel helpen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jaloezie denk ik. Zorg in ieder geval dat je zelf geen aanleiding geeft door over op te scheppen of gewoon te praten over dure vakanties/mooie spullen enzo. Ga niet terugschelden of vervelende dingen zeggen. Gedraag je als ieder ander. Probeer het te negeren. Als het doorgaat moet je ermee naar je leerkracht gaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding