Waarom wil de politie perse de ouders vinden van een te vondeling gelegde baby?
(dit nav baby Lily, gisteren te vondeling gelegd bij het ziekenhuis in Utrecht)
Begrijp me niet verkeerd, ik keur het ook niet goed en begrijp dat de politie ''graag'' wil weten wie de moeder is maar waarom een grote klopjacht op zo'n moeder? het is duidelijk dat de moeder in kwestie niet voor het kindje kan zorgen, legt er een brief bij dat het meisje een naam heeft(Lily) en geeft aan niet voor het kindje te kunnen zorgen.
Het feit alleen al dat de moeder het meisje een naam heeft gegeven , geeft aan dat het niet een harteloos persoon is en daaruit blijkt ook dat de moeder het wellicht moeilijk heeft gehad met haar keuze. Ze had de baby ook iets aan kunnen doen.
Ook zijn er zat mensen die GEEN kindje kunnen krijgen en graag over bijvoorbeeld baby Lily de voogdij willen hebben.
Kortom: waarom een klopjacht op de radeloze moeder ipv het kindje elders een goed onderkomen geven en gewoon het hele verhaal NIET in de media te vermelden. want dat kan naar mij mening de enige reden zijn waarom ze het in de media vermelden, sensatie, en getuigen oproepen voor de klopjacht op de moeder. Zal de moeder een straf krijgen als zij wordt gevonden?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.