Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik ga na de zomervakantie naar en andere school, ik ken daar niemand, hoe maak ik snel vrienden?

-

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
642

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Spannend zo'n eerste schooldag. Gelukkig vinden alle kinderen in je nieuwe klas dat, dat is wel fijn om te weten (zelfs al dien ze stoer).

Stap op iemand af die je aardig lijkt, of die naast je zit, en zeg iets algemeens. Bijvoorbeeld: vond jij deze les ook zo leuk/moeilijk/stom...? Of 'kom jij noet van die en die basisschool? Of een andere algemene vraag. Zo leg je het eerste contact en als het klikt dan gaat het zo verder. Als het niet klikt, no worries, met iemand anders klikt het wel.

Sta ook open voor contact dat anderen, die dezelfde vraag hebben als jij hebben, met jou willen leggen. Oordeel niet te snel dat iemand stom is maar wacht gewoon even af.

Veel plezier!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Jezelf zijn, nooit mensen achterna lopen, open zijn, zelf contact zoeken en eerst goed de mensen observeren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga op zoek naar kinderen die van dezelfde dingen houden als jij. Met die mensen kan je het waarschijnlijk goed vinden. Maar blijf vooral jezelf!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga ook leuke dingen met ze doen na schooltijd en niet zoals het nieuw meisje in mijn klas iedereen doodzwijgen maar begin gewoon een leuk gesprek
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hooi, meestal wordt je naast iemand neergezet in de klas. Probeer daar eerst vrienden mee te worden. Lukt dat, ga dan ook proberen om te gaan met zijn/haar vrienden. Meestal houden die van de zelfde dingen als degene die naast je zit. Probeer ook gewoon jezelf te zijn. Achter mensen aan lopen helpt dus niet. Doe aardig, en geef iedereen een kans. Veel plezier!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bent niet de enigste, er zullen veel zijn die het spannend vinden en verlegen zullen zijn. Probeer de eerste dat gewoon jezelf te zijn en probeer met iedereen eens een praatje te maken. Ga je ook weer niet opjagen aan anderen, als een ander niet leuk terug doet, laat diegene dan en probeer het eens bij een ander. Niet te druk over maken, dan loopt vanzelf wel goed.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding