Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Vader komt thuis na 44 jaar samenzijn en 2 kinderen hebbende dat ie een ander heeft.Wat nu?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (12)

Nu zal er heel veel gesproken moeten worden
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hopen dat je er samen zo goed mogenlijk uit komt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als jou dat is overkomen dan wens ik je ten eerste heel veel sterkte.

Voor de rest hangt het misschien ook af of hij werkelijk met die ander verder wil of niet. En zo niet of jij nog met hèm verder kan of wilt na deze wetenschap.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dan stort inderdaad je wereld even in.
Je bent even alle grond onder je voeten kwijt. Maar bedenk wel dat ook hier een einde aan komt en je hier weer uit kunt komen.
Neem hier wel de tijd voor. In het begin zullen de emotionele reacties de boventoon voeren. Dat is geen moment om grote beslissingen te nemen. Eerst moet de rust en de impact van deze 'bekentenis' duidelijk worden.

Heel veel sterkte en wijsheid toegewenst!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja...dan zinkt de grond wel even onder je voeten weg...

Hier is geen panklare oplossing voor. Probeer in ieder geval respect voor jezelf te houden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat is waardeloos, Denk alleen dat het voor de kinderen minder erg is daar ik er van uit ga dat deze volwassen zijn en niet in situatie zitten dat ze nog thuis wonen en speelbal van de ouders kunnen worden.

Helemaal erg als de partner het niet zou hebben zien aankomen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als jou dit is overkomen en het gaat niet over jouw vader (want dat is niet helemaal duidelijk uit de vraag): heel veel sterkte en ik hoop dat je wat steun uit je omgeving krijgt.
Als het wel jouw vader is en ik neem aan dat je zelf neit meer thuis woont (afgaande op die 44 jaar) dan kan ik alleen maar zeggen: kies geen partij. Als je kunt steun beide dan zo veel mogelijk, want het is voor beide een moeilijke tijd, maar laat duidelijk weten dat je niet van plan bent om partij te kiezen. Laat het kennismaken met de nieuwe vriendin van je vader niet van je vader afhangen, maar doe dat op een moment dat JIJ eraan toe bent. Laat beide weten dat je er voor ze bent als je ze nodig hebt, maar nogmaals, dat je geen partij kiest. Waarschijnlijk zal je moeder je meer nodig hebben dan je vader, vooral als je zelf een vrouw bent. Laat je vader weten dat je niet voor haar kiest, maar haar enkel steunt omdat je dat even nodig heeft en dat je dat voor hem ook wilt doen, maar dat hij ook zijn nieuwe vriendin heeft om op terug te vallen.

Nogmaals ( in beide situaties) Heel veel succes en sterkte.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het klinkt hard en bijna onmogelijk, maar het beste is ACCEPTEREN.

Vader zal het er zelf ook moeilijk mee hebben, maar die dingen gebeuren nu eenmaal maar al te vaak. Het gevoel zal boosheid zijn, maar dat lost niets op.

Stop het verdriet niet weg en uit de boosheid niet op anderen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik heb vrouwen die na 40 jaar samenzijn scheiden zien opbloeien. Er zitten ook positieve kanten aan!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Vader kwam plotseling tot het besef dat de tijd dringt.
En dus snel snel op naar het avontuur, snel snel zolang het nog kan.

Die twee kinderen hebben er niks mee te maken: Dat zijn volwassenen met een eigen leven.
Maar de echtgenote.....wordt aan de kant gezet.
Wat nu?
Heb je echt 44 jaar een goed huwelijk gehad? Lief en leed gedeeld? Elkaar regelmatig recht in de ogen gekeken?
Als dat zo is, zou ik manlief proberen aan het verstand te brengen dat ie een black out heeft, en hem helpen met beide voeten terug te komen op aarde.

Maar als je 44 jaar lang de schijn hebt opgehouden, eigenlijk al jaren van elkaar weet dat er een moment zou gaan komen dat het mis zou gaan, dan zou ik maar accepteren dat dat moment nu inderdaad gekomen is.
En voor jezelf een nieuwe, vrije toekomst plannen. (wat je eigenlijk al veel eerder had moeten doen).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als men zolang samen is geweest lijkt het mij dat je daar als koppel/echtpaar ooit wel over gepraat hebt,dat dat kan gebeuren.Maar als het je overkomt is dat wel heftig.Zelf denk ik dat degene die verliefd is op een ander echt niet alle voorgaande jaren kan vergeten of wil vergeten.Zeker niet als er kinderen zijn.Ook oudere kinderen zullen er moeite mee hebben,niet alleen kleine kinderen.Lijkt mij het beste om "hoe moeilijk ook" je kalmte en zelfrespect te bewaren en hopen dat het een bevlieging is/was.Maar dit zeg ik na ook ouder geworden te zijn.Ik zou geen vuil gaan spuwen maar proberen sterk te zijn.Dan komt alles goed ook al heeft men verdriet.
Maarja ,is wel gemakkelijk praten als je er geen ervaring mee hebt...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik wens je een prettig voortzetting toe. Mijn vader kwam terug na 10 jaar verdwenen te zijn geweest en heeft mijn wereld bijna weten te verneitigen. Ik hoop dat jouw vader of echtgenoot een beter karakter heeft anders zet je hem gewoon buiten de deur, als je het mij vraagt. Waarom zou je ineens medelijden moeten hebben die 44 jaar nooit naar je heeft omgekeken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
je doet er niks tegen, en het heeft ook geen nut om je er tegen te verzetten want dan zal hij zich min of meer tegen je gaan keren. hij zal er waarschijnlijk ook wel veel moeite mee hebben, ook al lijkt het voor jou niet zo. geef advies, maar dwing je niet op. laat hem zelf uitzoeken wat voor gevoelens hij heeft en wat hij er mee wil gaan doen. duidelijkheid is voor iedereen fijn, want dan kun je weer verder om dingen te verwerken. je kunt iemand tenslotte niet dwingen om bij iemand te blijven, mocht het vreemdgaan zijn en biecht het op laat zijn vrouw hem dan voor een keuze stellen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën: