Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe hou je kinderen op een verjaardag bezig en maak je het leuk voor hen?

Binnenkort ben ik jarig en er kunnen veel kinderen komen, zo tussen de 5 en 15 jaar zijn ze. Ik zie er best wel een beetje tegenop omdat het heel druk zal worden. Helaas lukt het niet om mijn tv in een andere kamer neer te zetten, dat is dus geen optie.

Toegevoegd na 10 uur:
En ik heb geen tuin.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
10.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (13)

Als je wat speelgoed in een andere kamer neerzet dan vinden ze dit allemaal heel leuk, de jongste om met het speelgoed te spelen en de oudere om met de jongere kinderen te spelen. Zo gaat het bij ons altijd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou aan een familielid kunnen vragen of deze allerlei spelletjes wil organiseren. Of een speurtocht
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laat een springkasteel je tuin zetten en en trampoline, je kan ook de kinderen laten knutselen of je kan een clown inhuren. Dit waren enkele ideeën van mij hopelijk helpen ze!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
flessenvoetbal ofzo? niet moeilijk, en wel leuk..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik begrijp dat je zelf geen kinderen(en speelgoed) hebt?veel wat oudere kinderen hebben een nintendo ds en nemen die overal mee naar toe (idem voor ipods en mobieltjes).
je zou in een aparte kamer wat kleurplaten (uitprinten van internet) met kleurtjes voor de kleintjes neer kunnen leggen. wat oudere kinderen vinden gezelschapsspelletjes vaak ook wel leuk om met elkaar te doen. als je vraagt of iedereen zelf iets meeneemt (spelletje of iets anders van speelgoed) dan is het voor anderen die komen "nieuw", dus dat is ook heel leuk.
zo kost het jou ook niets.
bedenk ook dat kinderen zich vaak met elkaar vermaken en soms helemaal niets nodig hebben.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leuk feestje, iedereen achter zo'n stom schermpje met bliepjes en blipjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tja, toch gaat dat nu eenmaal zo en de kinderen vermaken zich prima!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
maarre........ jij reageert nu overal op en keurt alles af.
zelf wél een goed idee????
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet echt gezellig voor de jarige job......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ze vraagt hoe ze het gezellig maakt VOOR de KINDEREN.
kinderen vinden ds-en, ipods en mobieltjes nu eenmaal leuk!
Een kind vindt het vervelend als deze zich verveelt. Meestal neemt een ouder wel een DS mee. Zelf zou ik, als je er zo tegenop zit, een voetbal kopen. Meestal zijn er dan altijd wel een paar die ergens willen gaan voetballen, ben je in elk geval een paar jongens kwijt. En vaak gaat de rest van de kinderen dan ook even kijken, bij het veld lummelen. Een voetbal kost ook niet zo duur.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
goed idee!
laat hen gebakjes bakken en shakes shaken, maak er een smulfeestje van en zeg duidelijk op voorhand dat ze alles daarna ook zelfstandig moeten opruimen. zet terwijl dan ook een leuk muziekje op. succes xx
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Binnenkort jarig, dus dat betekend dat je in de zomer jarig bent. Met een beetje mazzel is het schitterend weer. Dus wat is er op tegen om het lekker buiten te doen die verjaardag. Misschien heb je wel een redelijke tuin, of een leuk park of grasveld in de buurt. Lekker met zijn allen naar het park, wat ballen en frisbees mee, een tentje en een parasol. Eten en drinken mee en je bent van je probleem verlost.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef een groot picknick feest! er is vast wel een plek in je buurt waar dat mogelijk is, krijg je een ander soort verjaardag maar wel erg leuk lijkt me.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat ik een keer meegemaakt hebt met een familie weekend (met grote leeftijdsverschillen) was dat we een foto speurtocht deden.

De familie werd in 2 groepen verdeeld (je kan ook meerdere groepen maken). Iedere groep krijgt dezelfde lijst mee, met woorden/voorwerpen die ze door middel van een foto moeten uitbeelden. Die waren buiten in het dorp te vinden. Spreek een tijd af wanneer de mensen weer terug moeten zijn op het verzamelpunt. Als het kan, zorg er voor dat elke groep (snel) een PowerPoint maakt met onder elk thema de bijbehorende foto. De groep met de best bijpassende foto's wint de Foto Speurtocht.

Toen ik het heb gedaan, heb ik enorm gelachen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1 woord, FAMILIESPELLETJES!!!
tussen 5 en 15 is een groot verschil, kinderen vanaf 12 jaar hebben heel andere wensen en zullen niet altijd met jongere broertjes/zusjes willen spelen als er speelgoed word klaargelegd. bord of kaartspellen is een leuke middenweg, oudere kinderen houden daarvan en de jongeren kunnen iets leren van de ouderen wat zij ook leuk vinden...
Al moet ik heel eerlijk zeggen dat ik vanaf mijn 12/13de niet veel meer speelde, maar naar buiten ging met met rond dezelfde leeftijd zittende nichtje...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maak je helemaal niet druk om die kinderen, het is je verjaardag.
Kinderen kunnen zich doorgaans heel goed zelf vermaken, al was het maar dmv zuchtend klagen dat ze zich zo vervelen. Het is niet jouw verantwoordelijkheid, vind ik.
Als ik met mijn kinderen naar een verjaardag ga waarvan de gastheer/gastvrouw geen kinderen heeft dan laat ik ze altijd een tasje met spulletjes meenemen, daarmee kunnen ze zich meestal uren vermaken. En vergeet niet dat de kinderen elkaar ook kunnen vermaken. Vaak vinden veel tieners het best leuk om een beetje te tuttelen met een paar kleuters, of ze besluiten buiten te gaan spelen, helemaal goed.
Het enige waar je aan zou kunnen denken is misschien wat extra chips en drinkpakjes, ook kleurplaten en viltstiften worden vaak hoog gewaardeerd.

Geniet gewoon van je verjaardag en laat het idee dat je persoonlijk verantwoordelijk bent voor ieders vermaak lekker los, dan heb je zelf ook meer plezier.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed muziek aan snacks/drinken op tafel.
Misschien flesje draai? een nachtspel (griezelverstoppertje) schminken al die andere dingetjes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding