Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom zijn bijna alle GVers anoniem? Vinden jullie het erg of eng om je echte naam te vermelden?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Anonimiteit op Internet mag dan wel belangrijk zijn, maar eerlijk gezegd heb ik er geen problemen mee de dingen die iedereen overal en altijd van mij kan zie en weten hier ook te zien krijgt, al trek ik wel de grens bij mijn achternaam.
Ik zeg hier geen dingen die ik in een 1 op 1 gesprek niet zou zeggen, en heb internet niet nodig om te schelden of te discrimineren of dingen anders voor te doen dan ze zijn, noch koester ik de illusie dat je op een site als GV ooit de status van Bekende Nederlander kunt bereiken, die natuurlijk een veel groter gevaar lopen dan de man in de straat. Gekken heb je overal, en je anonimiteit is in feite maar zo schijn, dat ook een valse naam en avatar je niet beschermen tegen iemand die echt kwaad wil ; IP-adressen en andere gegevens zijn overal eenvoudig te achterhalen voor wie weet waar hij zoeken moet.

Maar of ik nu Marleen heet, of Petra, of Sandra, of Harold of Kees maakt volgens mij verrekte weinig uit. Dus waarom zou ik dat perse moeten veranderen ? En of ik er nu een foto van mezelf of een ander of een plaatje van iets anders bij zet, doet verder ook weinig voor eventuele anonimiteit ; je zou me d'r op straat echt niet van herkennen.

Zolang een gebruiker een naam kiest die makkelijk bekt, heb ik er geen problemen mee. Antwoordman en Rotaluclac zijn prima namen wat dat betreft. Dat worden voor mij ook geen andere mensen als ze ineens Jeroen en Martin zouden blijken te heten ofzo. Het zijn meer namen als Jan154285 of $&*#( waar ik een beetje moeite mee heb, gewoon omdat het niet zo makkelijk na te typen / zeggen / onthouden is.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

omdat het mij om de intrante vragen en antwoorden gaat. plus dat een zekere mate van anonimiteit opjectiviteit kan bevorderen in in bepaalde vragen en atwoorden.

dat ik niet naar mijn hoofd gelingerd krijg dat ik een christen of moslim ben als ik een antwoord op een maatschappelijke vraag geef
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik geef niet mijn echte naam om ook een eerlijk antwoord te kunnen geven op vragen met een meer persoonlijk karakter (bv relaties, seksualiteit). Met mijn echte naam zou iki op sommige terreinen wat terughoudender zijn.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Soms is het fijn als dingen niet teruggebracht kunnen worden naar jou als persoon.
Als ik dus iets zeg dat persoonlijk is, is het fijn als niet iedereen gelijk weet wie je bent, waar je woont en hoe oud je bent. Voor je het weet, weet iedereen in je omgeving dan wat je allemaal gevraagd hebt.

Buiten dat feit kunnen verkeerde mensen misbruik van zulke informatie maken en dan zijn de rapen helemaal gaar.

Toegevoegd na 22 minuten:
Soms vinden mensen het ook gewoon leuk om 'even' iemand anders te zijn op internet.
Iemand of iets dat je graag zou willen zijn, leuk vindt of anders nooit zijn zijn.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat goedwillende maar ook kwaadwillende personen via internet veel over je te weten kunnen komen als ze maar een beetje informatie hebben.
Ik internet gewoon met het principe zo min mogelijk op internet over me achter te laten, op wat voor site dan ook. Als iemand iets van me moet weten dan kan hij het altijd vragen.

Als voorbeeld, als ik even wat rondzoek vind ik al wat dingetjes over jou. Zoals een hotelletje waar je geweest bent (gewoon simpel via google). Met wat meer moeite vind je zo een heleboel meer.
Ik vind niet dat iedereen zomaar van alles over mij hoeft te weten, maar als je iets wil weten vraag maar dan kijk ik wel of ik er antwoord op geef
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Buiten dat we in een democratisch land leven vind ik persoonlijk dat iedereen het maar doet op z'n eigen manier.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Tja, wat zal ik zeggen. Misschien denk je wel dat ik niet anoniem ben en dat ik het echt ben op die foto. Maar ik ga daar geen uitsluitsel over geven.
Ik denk dat anonimiteit vooral wel handig is omdat internet (en deze site) voor iedereen over de hele wereld te bekijken is. Vooral intieme zaken (seksualiteit, relaties etc) zijn minder makkelijk te bespreken als je weet dat je buurman, moeder of broer (of nog erger, je werkgever of collega die een hekel aan je heeft) het zo maar zou kunnen lezen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik hou na wat vervelende ervaringen uit de tijd dat je nog gewoon moest inbellen. Privé en mijn internet activiteiten graag gescheiden. Om dezelfde reden als ik werk en privé gescheiden hou...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk niet dat het van belang is dat ik mij bekend maak aangezien er om een mening gevraagd word en geen dating.Daar zijn weer andere site`s voor.En waarom is het van belang dat je met je hele hebben en houden te koop loopt.Belangrijker is dat je vraag beantwoord word en dan maakt het niet uit door wie of dat je die persoon kent.
Eigenlijk zou mijn vraag zijn ,waarom zou je je naam willen zien en dat iedereen weet wie je bent,wat voor nut zou dat hebben?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het is wel een beetje privacy. En het is ook totaal niet belangrijk! Het gaat om de vragen + de antwoorden.
Wat ik me ook bedenk... als je een lullige naam hebt, kan je ook minder serieus genomen worden,, toch?? O
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wat is de meerwaarde van het weten van elkaars echte naam???
Mijn antwoorden komen recht uit mijn hart, en wat dat betreft weten jullie misschien nog wel meer van me dan sommige mensen in mijn omgeving.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Op deze manier kan IK in ieder geval openhartig antwoorden op de vragen
Als dat onder mijn eigen/echte naam zou zijn denk ik dat ik terughoudender zou zijn
Weet nu ook niet of er mensen hier zijn die ik ken om wat voor reden dan ook.
Dus dat maakt t makkelijker met een Nickname
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik wil en heb in het verleden van alias wisselen. Als ik merk dat teveel mensen een hekel krijgen aan Wim Heitinga R. dan verandert die bij toverslag Gote Smurf of Old Sgatterhand. Mijn persoonlijkheid heeft niets te maken met mijn alias. Ik hou wel mijn geslacht aan, want dat vind ik wel handig, niet eerlijker...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing