Zojuist in de krant gelezen: Nijmeegse juwelier weigert toegang allochtonen. Is dat discriminatie?
Of mag hij gewoon zelf uitmaken wie hij wel of niet in zijn winkel toelaat?
(De juwelier zegt al 8 maal door allochtone jongeren overvallen te zijn)
1.7K
1.7K keer bekeken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oei, wat lastig is dit zeg.
Die reactie van die juwelier vind ik heel logisch, als je 8 keer overvallen bent door een allochtoon schiet je natuurlijk enorm in je emotie en denk je: nou die komen er echt niet meer in...
Maar je kunt het gewoon niet maken...
Lastige ethische kwestie.
Die reactie van die juwelier vind ik heel logisch, als je 8 keer overvallen bent door een allochtoon schiet je natuurlijk enorm in je emotie en denk je: nou die komen er echt niet meer in...
Maar je kunt het gewoon niet maken...
Lastige ethische kwestie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is een ding wat ik me afvraag. De krant zegt dat het juwelierspaar allochtonen weigeren, maar het enige wat van hem geciteerd wordt, is het volgende:
''Ik leg het verhaal desnoods graag aan de rechter uit. Marokkanen van zestien jaar hebben hier niets te zoeken; ze kunnen niets kopen. Waarom zou ik de problemen over mezelf afroepen door hen toch binnen te laten? Alle acht overvallen zijn immers door Antillianen en Marokkanen gepleegd'' Heeft iemand het stukje waar hij zegt dat ALLE allochtonen geweerd worden, of is dit soms verkeerd geïnterpreteerd?
''Ik leg het verhaal desnoods graag aan de rechter uit. Marokkanen van zestien jaar hebben hier niets te zoeken; ze kunnen niets kopen. Waarom zou ik de problemen over mezelf afroepen door hen toch binnen te laten? Alle acht overvallen zijn immers door Antillianen en Marokkanen gepleegd'' Heeft iemand het stukje waar hij zegt dat ALLE allochtonen geweerd worden, of is dit soms verkeerd geïnterpreteerd?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zal vast in meerdere kranten gestaan hebben. De citatie die je hier noemt heb ik zelf niet gelezen in het krantenbericht wat ik tegenkwam.
Goeie toevoeging!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoewel je niet alle allochtonen over één kam kunt scheren,begrijp ik wel dat de juwelier de schrik van zijn leven krijgt als er een Antilliaan of Marokkaan binnen komt want hij heeft hier nu eenmaal slechte ervaringen mee opgedaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het gaat ECHT over Antilliaanse en Marokkaanse jongeren en niet over deze bevolkingsgroep in het algemeen. Jammer dat de kranten dit zo hebben neergezet, want veel mensen zouden hier zomaar overheen kunnen lezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe erg ik het ook vind dat hij al 8 keer is overvallen door allochtone jongeren, ik vind dat je niet alle mensen, van welke afkomst dan ook over 1 kam moet scheren. Niet iedereen heeft kwaad in de zin.
Als hij echt bang is kan hij beter zijn winkel sluiten of extra beveligingsmaatregelen treffen. Maar allochtonen buitensluiten klinkt -sorry als het hard overkomt- alsof je net als in de WO2 joden buitensluit, terwijl zij net zoveel recht hebben om in je winkel te kijken en kopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze man is baas over en in zijn eigen winkel. De deur stond altijd voor elke klant open. Een kleine criminele groep heeft het voor andere allochtonen verpest.
Ik begrijp dat hij deze keuze maakt. Een noodsprong. Een onsympathieke beslissing. Dat weet hij zelf ook. Maar hij kan niet anders meer. Trauma's heeft hij van zijn overvallen. Nachtmerries. En zijn geloof volledig verloren in de groep allochtonen. Spijtig voor de goede mensen onder hen.
Er zijn genoeg juweliers waar iedereen nog terecht kan.
Er zijn genoeg juweliers waar iedereen nog terecht kan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Straks om 23.20 op 4 in het journaal een item over dit onderwerp.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
'Jongere'; is iets waar je uiteindelijk gewoon overheen komt. Ik maak me sterk dat hij bijvoorbeeld ook (gekleurde) echtparen voor een verlovingsring weigert.....tot overvallers doorkrijgen dat ze op die manier makkelijk binnenkomen, en het zo nog erger voor hun 'eigen' mensen gaan verpesten.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.