Wat doe je tegen pesten?
Ik ben 9, een meisje, en word gepest.
Ik heb geen vriend(inn)en op school, behalve dan dit jaar waren er kleine meisjes van het 2de, die waren lief maar daar kun je toch niet eeuwig mee omgaan (!), ze zijn niet van mijn leeftijd, en ik ben dus een puber en interesseer me niet in wat zij graag doen. Ook lijken ze meer en meer afstand te maken, als ik hun iets vraag dan zeggen ze later oeps vergeten.
Het is erger dan je denkt, ik durf niet meer om te gaan met (bijna)leeftijdsgenoten.
Ik durf niet meer informatie te vragen over iets aan andere kinderen of aan volwassenen.
De pesterijen beginnen altijd zo:
Er zegt iemand iets gemeens, soms lijkt het onschuldig, dus ik verdedig me ik zeg bijvoorbeeld "Hoe komt ge er bij, idioot?" of "ge zijt zelf moddervet" (bij iemand die zegt dat ik dik ben) en dan begint die idioot z'n vriendjes op te trommelen. Die z'n vriendjes verdedigen de pester en schelden mij ook uit en dan kun je je niet verdedigen. Ze pesten ook altijd als de juf er niet bij is, vind ook als m'n moeder er over spreekt dan zegt die juf dat ik me te fel terugtrek, zeg moet ik soms spelen met de pestres ofzo?
Ik heb m'n zelfvertrouwen, moed verloren en heb een slecht zelfbeeld.
HELP hoe stop ik het pesten?!?!?!?!?!?!?!?!
Ik ga groepstherapie doen, maar in afwachting tot de afspraken blijf ik ook maar depressief en laf.
Toegevoegd na 1 minuut:
van school veranderen zal nooit lukken, ben al zo vaak van school veranderd.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.