Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe liggen mensen met een bril hun boek te lezen op hun zij in bed, zonder dat het pootje op de oor drukt?

13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Door een goedkope leesbril te kopen .
En daar haal je een pootje eraf waarmee je op het kussen ligt .
En dan de rand van het kussen te gebruiken .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Door gewenning voel je dit niet meer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat de meeste mensen{dus ook zonder bril} op hun rug liggend een boek lezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door je bril af te doen;) Ik heb ook een bril en het heeft niet echt nut voor mij om met bril te lezen, want zonder zie ik ook prima. (Behalve als je positieve sterkte hebt natuurlijk).

Als je hem niet af doet is het ook simpel: dit kan niet! Nou ja, het kan wel, maar het is niet goed voor je bril. Ik heb het een aantal jaar geleden een keer gedaan toen ik te lui was om hem weg te leggen, en toen brak het pootje af! Nu wantrouwt mijn moeder me enorm wanneer ze me ziet liggen met mijn bril op... had ik maar... ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met een extra kussen en dus geen druk op de bril, maar eerder de hals op het kussen als steun. Dus steun van het kussen net onder de bril.

Toegevoegd na 3 uur:
Het lekkerste ligt het met een luisterboek. Dan kan je lekker liggen en zelfs met de ogen dicht en lampje uit....
Maar dat was niet de vraag. Het moet ook wel een voorlezer zijn die je prettig vind om naar te luisteren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat ik altijd doe is met mijn wang op mijn hand te steunen zodat ik geen last hebt van de bril. Het gedeelte tussen jukbeen en oor ligt dan op de muis van de hand.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik lig ook op mn zij boek te lezen en heb leesbril .
iksteun altijd op mn arm /hand tegen mn wang dus geen brilpootje dat op mn oor drukt .

nadeel hiervan is een pijnlijke schouder soms de volgende dag )) lees dan ook wel veel en te lang .....uhmm is het me wel waard denk ik dan .
Als ikeen goed boek lees spanning etc dan vergeet ik de wereld/omgeving om me heen .
is weer een ander probleem dan he .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb een oude bril die ik gebruik in bed met lezen, maakt dus niet uit of hij buigt oid!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb behalve een gewoon kussen zo'n "rolkussen" , een kleine. Daar kun je blijkbaar zo op liggen dat je het pootje behoorlijk vrij laat want het gaat aardig

ps ik geloof dat het officieel een nekrol heet
13 jaar geleden
Ik ga op het randje van het kussen liggen zodat mijn achterhoofd nog net op het kussen ligt, maar mijn oor niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb op verschillende plekken in huis een leesbril liggen en met de ene bril heb ik nergens last van, terwijl t met een andere heel zeer doet. Dus t ligt ook een beetje aan de stand van de pootjes is mijn ervaring
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb zelf meestal mijn hand waarop ik steun tegen mijn jukbeen.. onder het pootje...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meestal zit ik rechtop in bed te lezen, met een extra kussen in mijn rug. Maar soms lig ik wel, als het bijv. koud is. Dan lig ik wel op mijn zij, maar met mijn hoofd iets gedraaid schuin naar boven. Dan heb ik geen last van mijn bril, want dan lig je niet op het pootje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing