Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe liggen mensen met een bril hun boek te lezen op hun zij in bed, zonder dat het pootje op de oor drukt?

13 jaar geleden
12.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind dit weer een geweldig leuke vraag. +
Daar ben jij toch wel goed in Annswers.
Ik heb geen antwoord, want juist dat gedoe met zo'n bril maakt dat ik nooit in bed lees.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
inderdaad, mensen die ik ken met een bril lezen nooit liggend op hun zij vanwege dat pootje enne, brildragers: hebben jullie ook zo'n last met een koptelefoon?
Snuffel
13 jaar geleden
ja, heel erg last van. Irritant.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Door een goedkope leesbril te kopen .
En daar haal je een pootje eraf waarmee je op het kussen ligt .
En dan de rand van het kussen te gebruiken .
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is inderdaad een heel handige tip, helaas alleen bruikbaar voor mensen die een goedkope leesbril hebben maar evengoed +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan ook met een reserve bril .
Die pootjes kan je er met een kleine schroevendraaier eraf draaien .
Je maakt niks kapot .
Annswers
13 jaar geleden
zo simpel en toch heel handige tip!

Andere antwoorden (12)

Door gewenning voel je dit niet meer.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat de meeste mensen{dus ook zonder bril} op hun rug liggend een boek lezen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik lees soms een boek op mijn zij..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik lees ook altijd op mijn zij ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op je zij leest echt makkelijker vind ik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waarom die min?? :( een plusje ter compensatie ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een min, omdat het geen antwoord is op de gestelde vraag. Of het waar is of niet, is een ander verhaal. :)
Door je bril af te doen;) Ik heb ook een bril en het heeft niet echt nut voor mij om met bril te lezen, want zonder zie ik ook prima. (Behalve als je positieve sterkte hebt natuurlijk).

Als je hem niet af doet is het ook simpel: dit kan niet! Nou ja, het kan wel, maar het is niet goed voor je bril. Ik heb het een aantal jaar geleden een keer gedaan toen ik te lui was om hem weg te leggen, en toen brak het pootje af! Nu wantrouwt mijn moeder me enorm wanneer ze me ziet liggen met mijn bril op... had ik maar... ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is jou afbeelding een foto van norah jones?
Of je valt in slaap met je bril op tijdens het lezen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja dat is norah jones (heb geen leuke foto van mezelf;)) dat heb ik trouwens ook een keer gehad, dat ik in slaap viel, maar dat overleefde mijn bril toen gelukkig!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hou jij van haar muziek? Ik vind dat wel mooi op jou leeftijd als dat zo is ;-)
Gelukkig maar, want jah, nu je die brillen zelf moet betalen is voorzichtigheid van belang van de portemonnee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de meeste mensen van onze leeftijd hebben juist een bril om te kunnen lezen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"onze leeftijd"?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je eenmaal 40 bent geweest, dan wordt het tijd om uit te kijken naar een leesbril.
Wij hebben daar last van, jij nog lang niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ooooh, ik dacht dat je "ons" bedoelde als in "jij en ik" ;)
klein misverstandje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sorry, toen ik het typte had ik niet door dat je het ook zo kon lezen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik moet tegenwoordig mijn bril juist afdoen om te kunnen lezen, steeds vaker merk ik wel. Daarvoor las ik ook al zonder bril in bed. Maar als ik straks echt kippig wordt, ja, dan wordt het wel een probleem ja....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@marleen: tegen die tijd koop je gewoon een ereader en vergroot je de tekst toch?
Met een extra kussen en dus geen druk op de bril, maar eerder de hals op het kussen als steun. Dus steun van het kussen net onder de bril.

Toegevoegd na 3 uur:
Het lekkerste ligt het met een luisterboek. Dan kan je lekker liggen en zelfs met de ogen dicht en lampje uit....
Maar dat was niet de vraag. Het moet ook wel een voorlezer zijn die je prettig vind om naar te luisteren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat ik altijd doe is met mijn wang op mijn hand te steunen zodat ik geen last hebt van de bril. Het gedeelte tussen jukbeen en oor ligt dan op de muis van de hand.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik lig ook op mn zij boek te lezen en heb leesbril .
iksteun altijd op mn arm /hand tegen mn wang dus geen brilpootje dat op mn oor drukt .

nadeel hiervan is een pijnlijke schouder soms de volgende dag )) lees dan ook wel veel en te lang .....uhmm is het me wel waard denk ik dan .
Als ikeen goed boek lees spanning etc dan vergeet ik de wereld/omgeving om me heen .
is weer een ander probleem dan he .
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb een oude bril die ik gebruik in bed met lezen, maakt dus niet uit of hij buigt oid!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb behalve een gewoon kussen zo'n "rolkussen" , een kleine. Daar kun je blijkbaar zo op liggen dat je het pootje behoorlijk vrij laat want het gaat aardig

ps ik geloof dat het officieel een nekrol heet
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Ik ga op het randje van het kussen liggen zodat mijn achterhoofd nog net op het kussen ligt, maar mijn oor niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb op verschillende plekken in huis een leesbril liggen en met de ene bril heb ik nergens last van, terwijl t met een andere heel zeer doet. Dus t ligt ook een beetje aan de stand van de pootjes is mijn ervaring
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb zelf meestal mijn hand waarop ik steun tegen mijn jukbeen.. onder het pootje...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meestal zit ik rechtop in bed te lezen, met een extra kussen in mijn rug. Maar soms lig ik wel, als het bijv. koud is. Dan lig ik wel op mijn zij, maar met mijn hoofd iets gedraaid schuin naar boven. Dan heb ik geen last van mijn bril, want dan lig je niet op het pootje.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding