Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe heten de inwoners van Istanbul

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Naast het feit dat je ze uiteraard Turk kunt noemen worden ze Istanbullers genoemd.

http://www.journalistinturkije.nl/blogs/feestje-veel-dronken-gasten_1390/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Volgens mij noemt men hen een Istanbuller, maar ben geen 100 procent zeker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Turken".

Het kán nogal moeilijk zijn om een inwoner te vernoemen naar de plaatsnaam. Bijvoorbeeld: iemand woont in Borgercompagnie, wat bij de gemeente Menterwolde / Veendam hoort. Hoe moet je deze persoon dan noemen? Dan wordt het toch gewoon een "Groninger" ben ik bang. Er zijn plaatsnamen die zo lang zijn, en weer bij andere gemeentes horen, dat je daar niet een persoonsnaam aan kunt geven., zo ook in het buitenland. Maar dit is mijn visie natuurlijk.

Of, hoe noem je iemand die uit "het Veen" of "Groot Wetsinge" komt.....het is een bijna onmogelijke opgave.

Als het lekker bekt, is het te doen.... Utrechter kan je nog zeggen, maar wat als je in die provincie in de plaats "Driebergen-Zeist" woont. Of; "Aan de Zuwe" is ook een plaats, ligt in "Ronde Veenen" hoe noem je zo iemand dan? Een Aan de Zuwenaar, of een Ronde Veenenaar?"Klinkt mij allemaal zo ongelukkig in de oren...

Ik denk dat je het bij een land, of een provincie moet houden.

Een Istanbuller lijkt me niet, buller betekent namelijk homo in een in nederland zeer geintergreerde taal. Een Istanner? dan valt de hele naamplaats weer weg.

Turk is volgens mij het beste.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing