Waarom wordt de generatie van net na de oorlog gezien als de generatie die nederland opbouwde?
Er is in nederland in de oorlog veel vernield maar het lag echt niet helemaal plat.En ver voor de oorlog was nederland ook al opgebouwd.En de generatie nu sloopt en bouwt toch ook weer? OOk zonder oorlog hadden veel gebouwen nu toch wel gesloopt geweest.
Toegevoegd na 6 minuten:
Ik hoor altijd, de mensen die nederland hebben opgebouwd hebben goede zorg nodig, maar er zijn zoveel generaties geweest die aan het zwoegen en ploeteren waren.Wat is de oorlogs generatie beter dan de rest?
Toegevoegd na 4 uur:
Hmm veel negatieve reakties.dat rotterdam in puin lag en enschede dat zal best.maar nu wordt een vinex wijk van de zelfde oppervlakte ook in een jaar of 5 gebouwd.Deze generatie die hier nu mee bezig is wordt over 50 jaar toch ook de hemel niet in geprezenNederland was anders fit genoeg vlak na de oorlog om in indonesie een paar jaar flink oorlog te voeren.Dus zo moe was die generatie niet van alle doorstane oorlogs ellende.
Toegevoegd na 4 uur:
Mijn overgroot vaders waren respektievelijk vrachtwagen chauffeur en gemeente ambtenaar .Ik heb nooit gehoord dat ze na hun gewone werk bakstenen moesten sjouwen.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.