Geadopteerde ouders, is dat een goed idee?
Nogal wat jongvolwassen kinderen hebben ouders die aan de drank verslaafd zijn, persoonlijkheidsstoornissen hebben, of overleden zijn. Deze kinderen ontberen de hulp die andere volwassen kinderen wel krijgen; ze missen het persoonlijke en rijpe contact met vertrouwde ouderen.
Deze mensen richten zich dan maar tot de geestelijke hulpverlening, ter vervanging van de ouders.
Het idee is, dat (rijpe) ouderen zich aanbieden als te adopteren ouder. Hoe zou dit vormgegeven kunnen worden? Zou dit aangestuurd moeten worden door een instantie? Zo ja, welke?
@Klaas, Ik heb geen probleem met je vraag an sich, alleen waar je zegt dat ze "zich maar tot de GGZ richten", stoot me tegen het hoofd.
@Covered. Nare situatie geweest, en je hebt je er zelf doorheen geslagen. Dat 'tot de GGZ richten', is wat ik hoorde van de minister (in mijn woorden dan, he). Het moet allemaal zuiniger.
Ik dacht trouwens niet aan een eigen bureau, maar meer aan vrijwilligerswerk. Later dacht ik ook aan het idee van de adoptie-oma.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.