wat moet je als ouder doen om het voor volwassen kinderen leuk te maken om je te bezoeken?
ik zou het zo leuk vinden als mijn volwassen kinderen ernaar uitkijken en zin in hebben om mij te bezoeken, in ieder geval 1 keer per jaar. Maar wat is voor volwassen kinderen echt leuk en te gek? Zonder natuurlijk veel geld uit geven zoals dure vakanties enzovoort. Allerhande uitspattingen kan ik wel bedenken, maar daar zijn mijn financiële omstandigheden niet naar. Maar gewoon, hoe vraag je het je kinderen en wat stel je voor?
32.4K
32.4K keer bekeken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat een verschrikkelijk idee dat jij je kinderen moet OVERHALEN om je eens per jaar te bezoeken. orry, maar daar kan ik me echt helemaal niks bij voorstellen. Het gezelschap en een kopje koffie moet toch meer dan genoeg zijn ????
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het is ook niet eenvoudig Marleen, om je zoiets voor te stellen. Maar als je ver uit elkaar woont en het loopt nu eenmaal zo, dan vraag ik mij dus af hoe je zoiets op een goede manier zou kunnen aanpakken. Het gaat niet om "overhalen", maar om waar je goed aan doet om het goed en soepel te laten verlopen. Overigens is deze vraag nog een groot taboe, maar door het wel met andere moeders met volwassen kinderen erover te hebben, verneem ik keer op keer dat het veelvuldig voorkomt en dat de moeders zich maar schikken en nog eens schikken en wachten tot ze een ons wegen...en uiteindelijk daar bepaald niet gelukkig van worden, terugkijkend op hun leven
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het komt inderdaad heel veel voor, dat is ook mijn ervaring. Dat het een taboe was wist ik dan weer niet....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het komt inderdaad heel veel voor.
Maar moeders hoeven niet te schikken... en te wachten... tot ze een ons wegen.
Er zijn genoeg communicatiemiddelen, bellen, e-mailen, contact houden. Daar kun je als moeder ook initiatief tonen.
Maar moeders hoeven niet te schikken... en te wachten... tot ze een ons wegen.
Er zijn genoeg communicatiemiddelen, bellen, e-mailen, contact houden. Daar kun je als moeder ook initiatief tonen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In alle gesprekken die er al geweest zijn over dit onderwerp: Wat geven uw kinderen aan, wat voor een relatie willen ze met u?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toevoeging aan vorige reactie:
Als uw kinderen geen diepere relatie willen met u, is het als trekken aan een dood paard. Hoe treurig het ook is, als uw kinderen niet willen, zal alle energie die u er nu insteekt vergeefs zijn. Mijn voorstel is dan ook, vraag hen wat voor een relatie zij willen met u en hoe zij daar invulling aan willen geven.
Ik wens u heel veel wijsheid en succes.
Als uw kinderen geen diepere relatie willen met u, is het als trekken aan een dood paard. Hoe treurig het ook is, als uw kinderen niet willen, zal alle energie die u er nu insteekt vergeefs zijn. Mijn voorstel is dan ook, vraag hen wat voor een relatie zij willen met u en hoe zij daar invulling aan willen geven.
Ik wens u heel veel wijsheid en succes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat ik een beetje mis in de meeste antwoorden is, dat het probleem van verwijdering niet specifiek aan de benadering van Loekido hoeft te liggen.
Kan net zo goed bij haar kids liggen of zelfs aan de eventuele partners van haar volwassen kinderen. Ik vind het heel goed van haar, dat ze in eerste instantie de vinger naar zichzelf wijst en de oplossing bij zichzelf zoekt.
Veeeeeeeeele ouders (is mijn ervaring wat ik om me heen zie) gaan er gewoon vanuit, dat hun kinderen de problemen veroorzaken.
Kan net zo goed bij haar kids liggen of zelfs aan de eventuele partners van haar volwassen kinderen. Ik vind het heel goed van haar, dat ze in eerste instantie de vinger naar zichzelf wijst en de oplossing bij zichzelf zoekt.
Veeeeeeeeele ouders (is mijn ervaring wat ik om me heen zie) gaan er gewoon vanuit, dat hun kinderen de problemen veroorzaken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat ik me bij mijn vraag NIET afvraag is, hoe het komt dat mijn kinderen niet enthousiast zijn vanuit zichzelf....maar hoe het gevraagd en voorgesteld kan worden door mij, waardoor kinderen zich niet gedomineerd, gemanipuleerd of overvallen voelen. Stel ik namelijk exact (letterlijk) dezelfde vraag aan een vriendin, dan krijg ik deze afwerende reactie niet, maar bij mijn kinderen voel ik weerstand...
mijn dank voor alle antwoorden tot dusver
mijn dank voor alle antwoorden tot dusver
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
(Lieve Wen ff tussen haakjes, List is de vragensteller, niet Loekido.)
Maar je hebt gelijk, er kunnen oorzaken zijn buiten List om, en toch is zijzelf de enige die iets kan veranderen, je kan de kinderen en/of hun partners nu eenmaal niet veranderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat bedoelde ik dus List!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oeps..... hahahaha.... "het begint met een L en eindigt op...." sorryyyyyyyyyyy!!!!
Bedoel je, List, dat de antwoorden en reacties veel verder gaan dan je vraag?
Punt is, denk ik, dat alleen jouw kids die vraag kunnen beantwoorden. Daar is geen algemeen geldend antwoord voor te vinden.
Bedoel je, List, dat de antwoorden en reacties veel verder gaan dan je vraag?
Punt is, denk ik, dat alleen jouw kids die vraag kunnen beantwoorden. Daar is geen algemeen geldend antwoord voor te vinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
snap ik WendyH, maar ik vroeg het, en hoopte reacties te krijgen met hoe mensen dat zelf graag te horen krijgen van hun ouders, of van andere ouders die voorbeelden hebben hoe zij het vragen. Overigens vind ik de antwoorden en reacties heel waardevol. Elk antwoord helpt mij verder, zet mij aan het denken, en dat is mooi toch?..:)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Absoluut!!!!!!!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
List, waarschijnlijk zit er in de vraag aan je vriendin niet de ondertoon van: je komt toch al zo weinig... of ... moet ik het nu alwéér vragen ... of ... etc.
Met je vriendin heb je een andere geschiedenis waardoor er geen lading is in je vraag, of dat nu zo is of slechts door de kinderen zo wordt ervaren. Je vraag wordt door je kinderen aangehoord in het verlengde van het verleden.
Met je vriendin heb je een andere geschiedenis waardoor er geen lading is in je vraag, of dat nu zo is of slechts door de kinderen zo wordt ervaren. Je vraag wordt door je kinderen aangehoord in het verlengde van het verleden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat klopt Kristal, zo werkt het inderdaad, maar hoe zou je diezelfde vraag dan open en zonder manipulatie kunnen stellen, je weet namelijk nooit wat die ander precies voelt als de vraag komt...het zit in de ontvanger zijn of haar hoofd hoe de reactie voelt, beide kinderen zijn daarin ook heel verschillend. De een heeft intussen zonet enthousiast gereageerd, en dat voelt fijn. Van de ander verwacht ik meer moeilijkheden gezien eerdere situaties .... maar de vraag blijft, hoe vraag je zoiets zonder de ander een vervelend gevoel te geven...ik loop zo vaak op eieren
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat leuk, dat de één net enthousiast heeft gereageerd!!! Dus is de helft van het probleem nu getackeld! Fijn voor je!
Dat op eieren lopen heeft mijn schoonmoeder ook vaak aangegeven naar mij toe.... en dat had te maken met de voorgeschiedenis. Ik heb daar vaak open en eerlijk met haar over gepraat, maar heb dat gevoel nooit weg kunnen nemen.
Waarom niet, omdat zij manipulatief, drammerig en zeurend is....dat is nooit veranderd. Hetgeen logisch is, dit is een deel van haar persoonlijkheid / gedrag. Maar een deel, waar ik niet mee overweg kon.
In onze situatie is dit probleem niet opgelost.
Waarom niet, omdat zij manipulatief, drammerig en zeurend is....dat is nooit veranderd. Hetgeen logisch is, dit is een deel van haar persoonlijkheid / gedrag. Maar een deel, waar ik niet mee overweg kon.
In onze situatie is dit probleem niet opgelost.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha fijn List!! Dat er één van je kinderen zo positief reageerde ;-))
Naar de ander zou ik opbellen en zeggen (bijvoorbeeld he): ik heb je wel een vraag gesteld over de wensen van mijn verjaardag maar ik weet niet goed of het goedoverkwam bij je. Weet, dat het is belangrijk voor me dat je weet dat ik het heerlijk vindt als je komt maar dat je daar vrij in bent. Ik wil je tot niets verplichten. Of misschien kom het beter uit voor je als we op een andere dag iets doen? Denk er even over na wat voor jou het fijnste is dan valt daar altijd een mouw aan te passen als je wilt..
Best kans dat er dan gezegd wordt: maar ma, het is jouw verjaardag, jij hebt het voor het zeggen...
Dan kan jij zeggen:
Ja, dat is zo, maar ik vind het belangrijk dat we het allemaal naar ons zin hebben, dat is voor mij het belangrijkste en tegelijkertijd het grootste verjaardagskado. (en daar miszeg je niets mee want dat is toch wat je wilt List?)
Wat zou jij leuk vinden? Nou ja, zoiets List, alle ruimte geven terwijl je vertelt dat ze belangrijk voor je zijn en dat je respect hebt voor hun gevoelens en voor hun agenda. @Wendy, ik ken het ook Wen, ik heb destijds het contact verbroken met mijn schoonmoeder. Soms gaat het gewoon niet en dat moet je soms accepteren al wil je veel liever anders.
Ja, dat is zo, maar ik vind het belangrijk dat we het allemaal naar ons zin hebben, dat is voor mij het belangrijkste en tegelijkertijd het grootste verjaardagskado. (en daar miszeg je niets mee want dat is toch wat je wilt List?)
Wat zou jij leuk vinden? Nou ja, zoiets List, alle ruimte geven terwijl je vertelt dat ze belangrijk voor je zijn en dat je respect hebt voor hun gevoelens en voor hun agenda. @Wendy, ik ken het ook Wen, ik heb destijds het contact verbroken met mijn schoonmoeder. Soms gaat het gewoon niet en dat moet je soms accepteren al wil je veel liever anders.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
.... ik heb het contact ook verbroken inderdaad.
Niet alles is maakbaar of te repareren in het leven!
Niet alles is maakbaar of te repareren in het leven!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.