wat moet je als ouder doen om het voor volwassen kinderen leuk te maken om je te bezoeken?
ik zou het zo leuk vinden als mijn volwassen kinderen ernaar uitkijken en zin in hebben om mij te bezoeken, in ieder geval 1 keer per jaar. Maar wat is voor volwassen kinderen echt leuk en te gek? Zonder natuurlijk veel geld uit geven zoals dure vakanties enzovoort. Allerhande uitspattingen kan ik wel bedenken, maar daar zijn mijn financiële omstandigheden niet naar. Maar gewoon, hoe vraag je het je kinderen en wat stel je voor?
Maar moeders hoeven niet te schikken... en te wachten... tot ze een ons wegen.
Er zijn genoeg communicatiemiddelen, bellen, e-mailen, contact houden. Daar kun je als moeder ook initiatief tonen.
Als uw kinderen geen diepere relatie willen met u, is het als trekken aan een dood paard. Hoe treurig het ook is, als uw kinderen niet willen, zal alle energie die u er nu insteekt vergeefs zijn. Mijn voorstel is dan ook, vraag hen wat voor een relatie zij willen met u en hoe zij daar invulling aan willen geven.
Ik wens u heel veel wijsheid en succes.
Kan net zo goed bij haar kids liggen of zelfs aan de eventuele partners van haar volwassen kinderen. Ik vind het heel goed van haar, dat ze in eerste instantie de vinger naar zichzelf wijst en de oplossing bij zichzelf zoekt.
Veeeeeeeeele ouders (is mijn ervaring wat ik om me heen zie) gaan er gewoon vanuit, dat hun kinderen de problemen veroorzaken.
mijn dank voor alle antwoorden tot dusver
Bedoel je, List, dat de antwoorden en reacties veel verder gaan dan je vraag?
Punt is, denk ik, dat alleen jouw kids die vraag kunnen beantwoorden. Daar is geen algemeen geldend antwoord voor te vinden.
Met je vriendin heb je een andere geschiedenis waardoor er geen lading is in je vraag, of dat nu zo is of slechts door de kinderen zo wordt ervaren. Je vraag wordt door je kinderen aangehoord in het verlengde van het verleden.
Waarom niet, omdat zij manipulatief, drammerig en zeurend is....dat is nooit veranderd. Hetgeen logisch is, dit is een deel van haar persoonlijkheid / gedrag. Maar een deel, waar ik niet mee overweg kon.
In onze situatie is dit probleem niet opgelost.
Ja, dat is zo, maar ik vind het belangrijk dat we het allemaal naar ons zin hebben, dat is voor mij het belangrijkste en tegelijkertijd het grootste verjaardagskado. (en daar miszeg je niets mee want dat is toch wat je wilt List?)
Wat zou jij leuk vinden? Nou ja, zoiets List, alle ruimte geven terwijl je vertelt dat ze belangrijk voor je zijn en dat je respect hebt voor hun gevoelens en voor hun agenda. @Wendy, ik ken het ook Wen, ik heb destijds het contact verbroken met mijn schoonmoeder. Soms gaat het gewoon niet en dat moet je soms accepteren al wil je veel liever anders.
Niet alles is maakbaar of te repareren in het leven!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.