Onlangs heb ik nieuwe buren gekregen, maar ze hebben zich nog niet voorgesteld. Hoe ga je daar nu mee om? Ze zitten er nu een week.
Zelf naar toe stappen kan, maar daar ben ik het persoon niet naar onder het motto zij komen dus ik wacht af. Nu zijn mijn vorige buren ook met de noordezon vertrokken. No goodbye's. Het lijkt de norm te worden in Nederland.
Toegevoegd na 2 dagen:
Wil nog wat toevoegen. Sommigen vinden het nodig om mijn vraag gelijk te gaan oordelen. Zo van wat doe je moeilijk en ik begrijp het probleem niet. Welnu het probleem is dat jullie niet kunnen lezen!
De vraag is meer bedoeld hoe je ermee omgaat. Zijn er etiketten voor? Normen en waarden. Niet om iemand gelijk op zijn plaats te zetten.
-Het kan zijn dat ze het te druk hebben gehad. Ik ga me ook niet zo snel voorstellen hoor, ik wacht tot ik ze tegenkom op straat en kijk met een glimlach hoe ze reageren. Dan begin ik een praatje. Ik heb te vaak gezien dat mensen geen behoefte hebben aan contact. Je komt ze dagelijks tegen bij de brievenbus, maar dag zeggen, ho maar.
Jij stelt een vraag, mensen kunnen reageren en antwoorden. C en A hebben een reactie gegeven, ze zeggen wat zij er van vinden. Ik denk dat ze de vraagt goed gelezen hebben. Ze vinden gewoon dat je erg snel bent.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.