Als iemand langdurig bij je logeert maar nog steeds een eigen woning en vaste lasten heeft, heeft dat dan invloed op alle toeslagen als single mom.
Met langdurig logeren bedoel ik maanden evt zelfs jaren, maar dus niet officieel samenwonend.
Met toeslagen wordt bedoeld : huur/zorgtoeslag maar ook alleenstaande ouderkorting etc...
Toegevoegd na 8 minuten:
Daar was ik al bang voor ja....ondanks dat de loge niks mee betaald?
Dan begin ik er natuurlijk niet aan ;)
Wil geen risico nemen met mijn kindje, maar door medische omstandigheden wilde de loge hier verblijven tot de situatie is verbeterd.
Bedankt voor de snelle reactie.
Toegevoegd na 1 uur:
En hoe zit dat dan met overdag bezoeken? zonder slapen?
En voor welke toeslagen zou dat precies een probleem zijn? Huurtoeslag lijkt me....wellicht alleenstaande ouderkorting....maar geldt dat ook voor zorgtoeslag en bijv kindgebonden budget?
Toegevoegd na 13 uur:
Ik heb contact gehad met de belastingdienst.
Over de toeslagen had hij te melden dat hun enkel kijken naar of je een toeslagpartner hebt of niet en volgens hun is dat in mijn geval niet van toepassing....
In geval van alleenstaande ouderkorting etc maakt het volgens de belastingdienst ook niet uit.....zolang je aan de voorwaarden voldoet die staan beschreven op de website en aangezien de loge hier niet ingeschreven staat behoort hij niet tot mijn huishouden volgens hun.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.