Waaraan is een bolletjesslikker of smokkelaar te herkennen?
Een goede vriend van mij heeft sinds een tijdje een relatie met een meisje uit het buitenland.
Zij is hier erg vaak,wat ik in het begin erg normaal vond gezien het prille van hun relatie.
Maar nu is zij hier wel erg vaak.
Om de 4 weken vliegt ze even naar huis,verblijft daar misschien een week (of twee) en komt weer terug naar Nederland om hier vervolgens weer 4 weken te blijven.
Gezien zij hier zo vaak is,heb ik het idee dat zij geen werk heeft,volgens mijn vriend heeft ze dat wel,maar ik vind het gek omdat ze hier altijd is en ik neem aan dat ze niet zoveel ''vakantiedagen'''heeft van haar werk.
Nu moet ze haar vlieg ticket bekostigen,ze betaald hier het eten,gaat regelmatig shoppen en stappen.
Nu is ze als ze hier is ook vaak niet lekker,heeft weinig zin om iets te ondernemen.
Dit is vaak als ze net weer in Nederland is,het kan geen jetlag zijn want ze komt uit een land nog geen 2 uur vliegen hiervandaan.
Mij bekruipt het nare gevoel dat haar inkomen niet vanuit ''normaal'' werk krijgt maar iets smokkelt vanuit haar land naar ons of andersom.
Maar ik kan er geen vinger op leggen of dit ook zo is.
Vragen doe je het natuurlijk niet,maar zou ik het bij het juiste eind kunnen hebben?
Wat voor gedrag zou een ''smokkelaar'' doorgaans kunnen hebben?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.