Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom is een Turk met een tattoo geen echte Turk?

Ik hoorde iemand dat laatst zeggen... Het is overigens een serieuze vraag, want ik snap niet waarom een Turk mét tattoo anders is dan een Turk zonder tattoo.. In mijn ogen maakt dat geen verschil, maar misschien denken Turkse mensen (waar dan ook ter wereld) daar wel anders over?
Wat is dan hun reden om zoiets te zeggen?

Toegevoegd na 49 minuten:
Beetje late toevoeging: het was een Turk mét Tattoo die dat zei..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.7K
LeonardN
5 jaar geleden
Die uitspraak is er een in deze reeks:
https://nl.wikipedia.org/wiki/No_true_Scotsman

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Iemand uit Turkije, met de Turkse nationaliteit
is een Turk, of hij/zij nu islamitisch is of christelijk of een ander geloof heeft of wel of niet tattoo’s heeft, dan maakt helemaal niks uit.

Als iemand dat zegt heeft diegene een bekrompen mening of houdt niet van tattoo's of wat dan ook.

Maar dat "iemand" zo iets zegt, dat wil toch niks zeggen?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iemand.. Ik heb toegevoegd bij mijn vraag wie "iemand" is...

Andere antwoorden (7)

Ik denk omdat Turkse mensen geen tattoos mogen volgens hun geloof.
Dus als een Turk dan toch een tattoo heeft betekent dat dat ie de regels van zijn geloof aan zijn laars lapt en dus geen echte Turk is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nog nooit gehoord dit. Ik ken een Turk die helemaal onder de tattoo's zit. Hem geen echte turk noemen lijkt me een slecht plan :-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben zelf een turk en bij moslims moet je voor het bidden jezelf wassen. En als je een tattoo heb dan 'komt' de water niet over je arm heen bijvoorbeeld omdat er inkt in zit. Dus als een moslim een tattoo heb dan kan je niet meer bidden en dat is heel belangrijk in de islam.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
LeonardN
5 jaar geleden
Je maakt een denkfout Turk=moslim...
Misschien was het wel een Turk die geen moslim is?

Er is een aardige gemeenschap van mensen met een Turkse afkomst die christen zijn, of geen geloof hebben.

Een turk is dus niet per definitie een moslim.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Ikzelf ben ook een turk en een moslim heb ook een tattoo en dat betekent zeker niet dat je geen turk of moslim meer zijt!
Heeft ook niks met ritueele wassing te maken. Oke je huid verminken is iets anders. Maar dan mogen de moslims ook ni roken?!
En ken ook veel turkse vriend/enen die een tattoo heeft.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vroeger was een man, die niet rookte "geen echte man".
Ik geloof,dat je deze uitspraak in dezelfde categorie moet plaatsen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ Meelkoosje ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Groetjes van Zandog ;-)
Hi een echte Turk heeft juist tattoes zoals duizenden jaren geleden hadden onze krijgers prinsen en prinsessen allemaal tattoes. Wij zijn van oudsher KokTengri geloof aanhangers dat betekent dat we alles wat in natuur leeft moeten respecteren en geen schade moeten richten aan ze. Turk zijn is een groot begrip er zijn over de 40 soorten Turkse rassen en over de 40 soorten Turkse talen en iedereen bij ons is vrij om te kiezen waar ze in mogen gelofen, uiteindelijk is het ras belangrijkste en groep geassimileerde Turkse mensen hebben Islam als geloof gekozen en volgens hun geloof mag je geen tatoes dragen omdat er dan geen water door je je huid kan. Een echte turk is een Tengrist geloof aanhanger zoals de Mongoolse volken Zoals Atilla the Hun Mete Khan de grondlegger van het Turkse leger. of de half Mongoolse half Turkse van de moederkant Djengiz Khan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding