Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom mag Kate Middleton geen prinses genoemd worden maar alleen maar 'hertogin van Cambridge'? Als je met een prins trouwt, ben je toch prinses?

Ervan uitgaande dat het om een heterokoppel gaat.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zal een praktische aanspreektitel zijn. Maar prinses wordt ze voor zover ik weet pas als Charles koning wordt. Zij wordt dan prinses van Wales.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Sterrehemel: ik bedoel dat niet discriminerend want ik ben zelf homo ;-) Maar 't is logisch dat als je als vrouw met een prins trouwt niet 'prins' genoemd wordt, he ;D

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Sinds haar huwelijk staat Catherine Middleton bekend als H.K.H. Catherine, hertogin van Cambridge.

Hare koningklijke hoogheid dus prinses
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, ik heb ook begrepen dat ze voortaan prinses Catherine genoemd wordt.
In het Verenigd Koninkrijk bepaalt de Koningin welke titel personen mogen dragen. Overigens is Kate ook niet getrouwd met Prince William, maar met William, Duke of Cambridge. Williams titel is op de morgen van het huwelijk veranderd. Daarom wordt zij geen Princess, maar Duchess.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Naar mijn weten mag ze pas Prinses worden genoemd als William kroonprins zou zijn wat hij niet is.
Zoals Prinses Maxima wel Prinses is aangezien Willem Alexander de Kroonprins is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In België zijn het nochtans ook prinses Claires en prinses Astrid en geen van beide is kroonprinses...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hmm dan was mijn antwoord toch niet juist moet ik toegeven.
Want we kennen idd ook Prinses Laurentien.
De regels tussen de landen zullen idd anders zijn.
Men krijgt de titel van prinses of prins vóór de voornaam alleen wanneer men koninklijk is geboren. Middleton is als burger geboren, en mag haarzelf geen Prinses Catharine noemen. Alleen de erkende dochters en kleindochters van de Koning mogen prinsessen zijn. Diana was ook officieel "Her Royal Highness Diana, Princess of Wales" terwijl zij nog getrouwd was met Prins Charles. Zij was niet "Princess Diana, Princess of Wales".

Catharine wordt pas "Princess Catharine" als Koningin Elisabeth komt te overlijden, en Prince William dan de kroonprins wordt met de titel "Prince of Wales". Weet het niet zeker...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding