Kan je klacht indienen tegen mensen die verhalen van je gaan vertellen die niet waar zijn?
Op mijn werk zijn er 2 personen die fantaseren en roddelen er op los dat het een lust is (voor hen). Hierbij denken ze niet na dat ze wel eens mensen diep kwetsen of erger nog, in problemen brengen. Het zijn net een stel kleine kinderen. Praktisch elke week heb ik met mijn baas een gesprek dat dit erg storend is. Ik spreek zelf alleen maar tegen hen als het beroepsmatig niet anders kan, verder komen ze van mij niets te weten en toch blijven de (verzonnen) verhalen de ronde doen. Ik voel mij gekrenkt in mijn eer. Moet overal weer gaan zeggen dat er niets van aan is. Maar dan denk ik: 'wie geloofd er mij nu nog?' Ik ben bijna ten einde raad met deze 2 mensen. (Ene van de 2 heeft trouwens een hele tijd geleden van een oudere collega een slag in zijn gezicht gehad voor dat 'treiteren' wat ik dus goed kan begrijpen. Mijn bloed kookt ook telkens. Tot hiertoe blijft het bij mij steeds bij een gesprek, maar ik voel me steeds machtelozer worden. Daarom dacht ik dus aan een klacht indienen, voor het uit de hand loopt.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.