Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welk deel van je leven was het mooiste deel, of moet het nog komen?

Achteraf zeggen veel mensen dat hun jeugd het mooiste deel van hun leven was, maar voor velen is dat helemaal niet zo, wat was jullie mooiste deel van je leven tot nog toe en waarom?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het mooiste is achter de rug, dat is namelijk de enige tijd waar ik over kan oordelen. Elke periode heeft zijn charmes. Om nou te stellen dat bij iedereen de jeugd de leukste periode was, nee, dat niet. Maar tijdens de jeugd maak je wel veel nieuwe dingen mee en dat is leuk. Alles is spannend. Je eerste zoen, je eerste examen, je eerste vliegreis enzovoort.

Eenmaal je schoolperiode voorbij, stap je het werkende leven in. En dan gaat alles razendsnel, de jaren vliegen voorbij. Elk jaar lijkt momenteel sneller te gaan dan het jaar ervoor.

Vreemd vind ik het als mensen antwoorden dat ze vurig hopen dat het mooiste nog gaat komen. Je kunt vandaag toch besluiten dat je er gewoon het mooiste van wil maken? Je kunt het in ieder geval proberen. Waarom zou je er op wachten tot het je allemaal overkomt? Nu genieten betekent later terugkijken op leuke momenten.

Dat laatste zie je ook vaak terug in mensen die zeggen dat ze "later" gaan genieten. Onzin, je weet niet wat er morgen gebeurt, welke tegenslagen er voor je zijn weggelegd. Dus je moet wel nu genieten.

Tot zover mijn betoog, nu even een biertje, even genieten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Proost op je prachtig antwoord.
+1
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Vind ik ook.....proost!! +1
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Allen bedankt voor jullie persoonlijke prive bijdragen, ik vond het erg moeilijk om een keus te maken.
Pieker, Som en SuzyQ vond ik ook erg goed, maar goed is hier niet het juiste woord, misschien is menselijk beter.Maar het antwoord van Biertje sprak mij het meeste aan, het was een antwoord waarop ik gehoopt had te krijgen.

Andere antwoorden (20)

Dit deel van mijn leven is totnutoe absoluut het beste!
Mijn jeugd was problematisch!
Daarna had ik een prettige tijd vol met geweldige reizen en ik heb genoten van de wereld zien!
Maar er was altijd die drive van moeten presteren, van nog iets moeten bereiken!
Toen de kinderen klein waren: geweldig, maar al die zorgen om hen!
Toen ze in de puberteit kwamen, ook een leuke tijd maar de machteloosheid van aan de kant staan en toekijken van hoe is zich door die moeilijke tijd heen worstelen!
Nu zijn ze redelijk op hun plek en ben ik zelf ook in rustiger vaarwater.
Er hoeven een heleboel dingen niet meer!
Een heleboel dingen zijn niet meer belangrijk, zalig...
En zoals op bijgaande foto te zien is, zo relaxted ga ik oud worden, samen met mijn maatje.....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
geniet er van en bedankt voor je eerlijke antwoord
+1
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het zij je gegund +1
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wat een heerlijk vooruitzicht. +1
Ik hoop dat het nog moet komen. Zo niet, dan weet ik niet wat mijn leven voor zin heeft gehad omdat het tamelijk verrot was/is tot nu toe.
Maar ik blijf positief denken, ik hoop dat er mooiere en betere tijden aankomen voor mij!

Dit is trouwens een antwoord op het mooiste 'deel'. Ik neem aan dat dat gaat over een aantal jaren. Ik heb natuurlijk wel goede tijden gehad, maar dat waren geen jaren maar meer momenten. Als ik daar uit moet kiezen, was het toch echt het moment dat ik mijn allerbeste vriend kreeg (mijn hond).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Pijnboompitje, al eerder gaf je aan dat je leven niet geweldig was/is, waarom wil je dit met ons delen?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik wil niet voor pijnboompitje spreken (klinkt wel heel gek), maar als iemand zich zo uit bij een relevante vraag als deze, is daar toch niks mis mee?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee wimmie daar is niets mis mee, maar voor alles is een rede.
Waardig dat je het zo voor hem opneemt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik wil het niet perse delen, maar ik gaf gewoon een antwoord op je vraag. Er is geen reden dat ik het deel, het is voor mij realiteit en mijn antwoord op jouw vraag.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord.
En een poot voor je hond.
+1
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zal hij lekker vinden om op te kauwen ;)
Bedankt/
ik zit nu denk ik in het mooiste van mijn leven.
heb een kerngezonde zoon en de ander is onderweg. heb een lieve man hond en beroep is ook helemaal goed.
kan het nog beter???
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik heb echt genoten van mijn jeugd. Had totaal geen zorgen en was met van alles en nog wat druk bezig. Ik had totaal geen zorgen en was op en top gelukkig. Helaas ben ik nu volwassen en vooralsnog zie ik daar een stuk minder de lol daarvan in.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zeker geen makkelijke vraag, omdat het voor iedereen anders is. De problemen die er in de wereld zijn worden, zo lijkt het, steeds erger. Ik denk dat mijn mooiste tijd nog komen gaat. Ik ben nu 60 en heb sinds een korte tijd ervaren, dat er hulp is op aarde voor ons allemaal. Maytreya de wereldleraar, de christus zal ons de weg wijzen en het gaat fantastisch worden. Let maar op!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het moet nog komen, ben nu student, maar straks als ik klaar ben (over 9 jaar), begint het echte werk pas :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ook ik zit nu in het mooiste deel van mijn leven. Heb het overlijden van mijn vader, moeder en zus een plekje gegeven. Waardoor ik nu weer volop kan en mag genieten van een lieve man, een geweldige zoon en een onwijs leuke baan. En hoop dat er nog vele mooie momenten (lees jaren) mogen komen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dit herinnert me er aan dat ik nú moet genieten. Dat doe ik veel te weinig. Altijd maar bezig. Je kunt dan alleen nog maar terug kijken wat je leukste momenten waren, maar die zijn dan allemaal al weg.

In de psychologie wordt vaak een tijdlijn gebruikt waarop je je hoogte- en dieptepunten op kunt zetten. Dit helpt vaak om te relativeren, terug te kijken.

Nu ik ouder wordt kan je wel makkelijk terug kijken. Elke levensfase had zijn eigen leuke aspecten. van puberteit, studeren (op kamers), trouwen, kinderen krijgen, een puberdochter in huis (nu moet ik voorzichtig zijn, want ze leest mee ;o)

In elke fase zitten leuke aspecten en minder leuke. De vraag is echter wat het nu de moeite waard maakt en als het nu niet de moeite waard is wat je daar zelf aan kunt doen. Al dan niet met hulp van anderen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Geen beter leven dan een druk leven.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ben ik het wel mee eens, maar soms ben ik ook met de verkeerde dingen bezig.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Waarom dan niet het roer om?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat hoeft niet. Af en toe beseffen dat dingen anders kunnen en daar aan werken is ook voldoende. Ik ben vanmiddag spontaan met de kinderen naar de bios geweest en heb vanavond voor ze gekookt (het eerste vonden ze leuker dan het tweede ;o) Ik bedoelde met mijn antwoord dat je zo ook van de kleine dingen kunt genieten. Het hoeft niet altijd radicaal anders. Zo lang je maar bestaande en vastgeroeste patronen kunt en wilt doorbreken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Blijf scherp het loont.
Vind je het goed als ik daar over 40 jaar pas antwoord op geef? Ik was namelijk van plan om nog wel een jaar of 40 door te leven :)

Dus ik ben nét op de helft en het zou erg deprimerend zijn als ik het leukste al achter de rug had :D

Dus zelfs áls het leukste al geweest is, wil ik dat helemaal niet weten, want ik hoop liever dat het allemaal nóg leuker word.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het mooiste deel van mijn leven is NU! Omdat ik er alleen NU ben. Het verleden is een slechts een herinnering, een gedachte, de toekomst hooguit een droombeeld.

The past is history
The future is a mystery
Today is a gift
That's why it is called "The Present"
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Leuke woordspeling.
Ik heb in het verleden veel mooie, maar zeker ook veel moeilijke en minder mooie perioden meegemaakt.
De huidige periode die ik beleef is wel de mooiste en geeft mij veel genoegdoening. Waarschijnlijk heeft het met leeftijd en levenservaring te maken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Mijn jeugd was mooi, daarna kwamen een flink aantal bittere jaren. Hierna kwam een mooie periode die extra zoet was na al die bitterheid. Of het mooiste deel nog moet komen? Ik hoop het, hoe mooier hoe liever. Ik laat me heel graag verrassen en het kan me niet mooi genoeg zijn!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wat is het voorjaar zonder de winter.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Inderdaad... "Als men in het licht wil staan moet men eerst door het donker gaan. Door het donker moet men leren, hoe men het licht kan waarderen."
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Mooi gezegt Marita
+1
vraag het nog eens vlak voordat ik voorgoed mijn ogen sluit, dan kan ik wellicht een eerlijk en oprecht antwoord geven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De jeugd is mooi omdat je nog zo onbevangen ben. Later moet je zelf het leven inrichten. Dan komen de problemen. Voor mij persoonlijk, de eerste 20 jaren waren geweldig, daarna door verkeerde beslissingen 30 jaar afzien, daarna 7 jaar weer helemal geweldig, mede door mijn eigen toedoen. Ik geniet elke dag van mijn beslissing, hoe moeilijk die ook was. Ik denk dat het mooiste gedeelte is aangebroken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een boom wordt pas sterk door in de wind te staan.
+1
De 8 jaar die ik met de liefde van mijn leven heb doorgebracht.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Mijn jeugd , natuurlijk !
Je weet dan nog zo heerlijk weinig ...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik hoop dat de mooiste dag van mijn leven ook de dag zal zijn dat ik sterf. Stel je toch voor, dat je het beste al hebt gehad en dat het alleen nog maar slechter kan worden? Wat een pessimisme! Ik hoop natuurlijk wel dat het nog héél lang mag duren.

Tot die tijd probeer ik ieder moment het beste van mijn leven te laten zijn. Natuurlijk raakt dat door de beslommeringen van het dagelijks leven wel eens op de achtergrond, maar ik probeer in het nu te leven en me bewust te zijn van de schoonheid van ieder moment, op het moment zelf. Het is te gemakkelijk om door achteloosheid die schoonheid pas achteraf te zien. ik geniet liever op het moment zelf.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je antwoord laat een blij gevoel achter.
+1
Dat moet nog komen..voorlopig is het overleven en overleven en overleven.. maar ik kom er wel....en dan ga ik los!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De weg naar de berg is door het dal.
Mijn mooiste deel van mijn leven waren de 9 jaar dat ik thuis was om voor mijn 4 jaar oude en net geboren dochter te zorgen. Daarnaast deed ik vrijwilligerswerk. Geen gedoe met opvang voor de kinderen, bleef bij met werk en had thuis alles helemaal onder controle.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Achteraf zeg je toch sneller dat iets het mooiste was, omdat je door de mooiste dingen de kleine negatieve dingen vergeet. Ik denk dat het mooiste nog moet komen...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Kijk een paar antwoorden terug en je zult zien dat dat zeker niet voor iedereen geldt helaas. Maar we proberen inderdaad vaak wel herinneringen wat mooier te maken dan ze eigenlijk zijn, dat wel.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding