Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als er staat: winkels in de buurt, hoe ver is dat dan?

Ik probeer mijn woning te ruilen.
En dan word er vaak als eis gesteld: winkels. Wat precies word daar mee bedoelt. In de buurt? Hoe ver?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoek t gewoon op met google maps
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is mijn vraag niet.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (3)

Daarmee bedoelen mensen over het algemeen dat ze redelijk in de buurt kunnen winkelen (en liefst ook iets meer dan een supermarkt).
Dat hoeft niet per se loopafstand te zijn (want die is voor sommige mensen tegenwoordig wel HEEL kort), maar over het algemeen is het wel prettig als je er op de fiets in een paar minuten bent. Een halve tot anderhalve , maximaal twee en een halve kilometer. En dan bij voorkeur een soort winkelcentrumpje met minimaal een supermarkt, een Blokker, een textielsuper (Zeeman, Wibra, Hans etc.), een drogist.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dan blijft de vraag, wat is redelijk in de buurt, natuurlijk ;-) Blijft relatief.
Wat je zelf aangeeft, max. 2,5 kilometer. Ok, dat is duidelijk. Ik denk in de grote stad (zoals ik) zit je ALTIJD wel binnen die afstand. Dus in dat geval lijkt het me een overbodige eis die ze stellen? Of zouden de eisen in de grote stad strenger zijn? Laat ik dan maar die halve km aanhouden?
Maar dan zeg je ook nog minimaal een supermarkt, blokker, textielsuper en drogist...
In DAT geval kan ik dus niet reageren als ze vragen om winkels in de buurt..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt, in de grote stad zit je altijd wel in de buurt van winkels, zelfs in de meeste buitenwijken met hun eigen winkelcentrumpjes wel. Ik zit zelf meer te denken aan hoe mijn schoonmoeder woonde, in the f*ing middle of nowhere, met alleen één dure supermarkt op (alleen bij mooi weer redelijke) fietsafstand, een van-alles-wat-winkeltje dat functioneerde als blokker/speelgoedwinkel/tuincentrum/doe-het-zelf-zaak/kadoshop/fourniturenwinkel, één stervensdure damesmodezaak met alleen kleine maatjes gereformeerde dameskleding. En de dichtstbijzijnde grote stad 15 kilometer verderop. Daar zou ik persoonlijk niet dood gevonden willen worden. Wat iemand voldoende vindt, is dus sterk afhankelijk van persoonlijke voorkeur. Maar de eerste levensbehoeften in de buurt kunnen halen, en eenvoudig met bus of auto een grotere stad kunnen bereiken is voor vrijwel iedereen belangrijk. Dus als je afgelegen in de polder woont, vijf kilometer van de kern van een dorp en meer dan 15 van een stad, kun je denk ik geen zaken doen met mensen die winkels vlak in de buurt willen hebben. Hoewel, vergeleken met sommige plekken in Duitsland is in Nederlands ALLES vlak in de buurt en goed bereikbaar ; ook dat is dus maar relatief.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt in de buurt ook letterlijk zien als in DE BUURT. Zijn er in de wijk waar je woont / de omliggende straten voldoende winkels voor handen.
En de avondvierdaagse zonder moeite kunnen lopen, wil niet zeggen dat het met een buggy en een peuter ook op loopafstand is als je 15 kilometer moet ! Dat kun je denk ik zelf ook wel bedenken.
dat is relatief, maar ga er vanuit dat de winkels niet binnen 1 minuut bereikbaar zijn omdat er anders wel stond: om de hoek bij bekende winkelstraat of iets dergelijks.

je zal ff google maps moeten gebruiken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Google maps hoef ik niet te gebruiken. Ik weet heel goed waar de winkels in mijn buurt zijn.
Gaat er om of ik kan reageren als mensen een woning zoeken met winkels in de buurt. Dat word nogal vaak eens gevraagd.
Maar dan denk ik, er zijn toch ALTIJD winkels in de buurt?
Ok, ze bedoelen dan loopafstand in het algemeen. Maar wat is dan loopafstand? Ik zelf heb de 4daagse wel eens gelopen zonder problemen...
Ik vind het allemaal nogal vaag, en wil gewoon weten of daar afspraken over zijn. Net zoals afgesproken is dat stapvoets betekent ca. 15km/h.
Ik interpreteer winkels in de buurt als een supermarkt(je) binnen 500 m.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hm.. hemelsbreed? Want dan is er net een Turkse supermarkt op die afstand.
Lopend is het 750 meter ;-)
ItisILeClerc
13 jaar geleden
nee, niet hemelsbreed, tenzij je je woning ruilt met een nest vogels
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën: