Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe kan ik een zwerfafval groep oprichten?

ik liep vanochtend met mijn hond in de uiterwaarden bij Zutphen, wat me al vaker was opgevallen is dat er ongelofelijk veel afval ligt. visdraad,bierblikjes,eindeloos veel glas. deze ochtend zag ik een tas in de boom hangen, waarmee ik tot het idee kwam om die te gaan vullen met afval, uiteindelijk zat ie helemaal vol, maar toch blijft er veel te veel liggen.

zo zit ik te denken een groep op te richten, die elke zondag afval gaan opruimen (iets van een uurtje), hier bij de IJssel, maar ook in verder delen van de stad. dan achteraf iets gezellig samen drinken.
hoe kan ik dit aanpakken? en kan ik verwachten dat mensen hierin geïnteresseerd zijn?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
660

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik vind het zeker een goed initiatief! De meeste mensen klagen wel ergens over, maar ondernemen ho maar. Top!

Misschien zijn er in bepaalde wijken nieuwsbrieven of bijeenkomsten? Dat je daarvan gebruik maakt om je initiatief naar voren te brengen. Of bij een natuur/wandel/recreatie-vereniging in de buurt?

En anders misschien bij de gemeente kijken of daar mogelijkheden zijn!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

maak een poster en gooi die in de brievenbussen en plak hem bij supermarkten aan het mededelingen bord. Ga naar buurthuizen en hang hem daarop.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Er bestaat een stichting
Stichting Vrijwillige Zwerfafval Opruimers, zie link
Daar kan je alle informatie vinden

Succes met dit top idee!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Plaats een advertentie in een huis aan huis krant .
Of laten zij er een stukje over schrijven .
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding