Waarom oordelen mensen zo snel, over ziektes, handicaps etc. die "onzichtbaar" zijn?
Het valt mij op, dat mensen elkaar niet zo snel geloven. waardoor degene die iets "mankeert" in de verdediging moet om de ander te overtuigen. bijvoorbeeld. ik heb kinderen met autisme/ADHD. dat is niet te zien aan de buitenkant. dus krijg ik snel, alle kinderen zijn wel eens druk, of er zijn wel meer kinderen die hun ouders niet aankijken, of misschien ben je wel gewoon niet consequent genoeg.. etc. etc.
Dit valt me ook op bij andere dingen. Ik heb bijvoorbeeld iemand in de omgeving met flinke hartproblemen. Hij heeft een invalide parkeerplaats voor de deur. Hij heeft ook een hond. en als het even kan laat hij die hond zelf uit, (goed voor zijn conditie) 9 van de 10 keer kost dit hem echter zoveel moeite dat hij daarna meteen op de stoel in slaap valt. Als het een "" slechte" dag is voor deze man, laat ik of zijn buurman de hond uit. Toch zijn er mensen die dan klagen/zeuren dat hij zich niet zo moet aanstellen, dat hij die parkeerplaats voor de deur nodig heeft. Hij heeft toch een hond? die kan hij toch ook uitlaten..? dan is het vast allemaal niet zo erg.. al dus die mensen...
En ja, die mensen zien mij ook wel eens met de hond lopen..
Zo heb ik nog wel meer voorbeelden ... maar ik neem aan dat de vraag duidelijk is...
Iemand zegt toch niet omdat het leuk is, dat hij/zij iets mankeert? Waarom vinden (veel) mensen dit dan wel moeilijk om hier mee om te gaan?
Toegevoegd na 23 minuten:
ook vrienden/familie bv
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.