Hoe kun je als Nederlander protesteren tegen kernenergie?
Duitsers doen het massaal.
937
937 keer bekeken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is ook protesteren tegen een manier van kanker behandeling, diagnose stelling binnen ziekenhuizen ed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Protesteren? Waarom protesteren? Oké goed, kernenergie is gevaarlijk. Maar we kunnen het niet zomaar vervangen, kernenergie geeft heel gemakkelijk zeer veel en goedkope energie. daarbij heb je ook geen CO2 uitstoot. het nadeel is natuurlijk, de straling die het afval geeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk aza.
En mocht het een keer fout gaan kun je misschien ook op energie besparen door thuis de lampen uit te laten, omdat je dan zelf licht geeft...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En als je dood bent verbruik je ook niets meer!
Overigens stoot een kerncentrale dan wel geen CO2 uit, maar wat dacht je van die uranium? Die moet ook ergens vandaan komen. Daar heb je zaken als uraniumverrijkingsfabrieken voor nodig, en raad eens wat die uitstoten?
Sowieso is CO2 natuurlijk niet het enige dat het milieu (en daarmee ook de mensheid) schade aanbrengt.
Die uranium na gebruik ook nog eens ergens naartoe...
Radioactief afval is ook niet leuk, of je moet van bizarre mutaties houden... Of minder bizarre, zoals kanker.
Die uranium na gebruik ook nog eens ergens naartoe...
Radioactief afval is ook niet leuk, of je moet van bizarre mutaties houden... Of minder bizarre, zoals kanker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bizarre mutaties...:)
Het klinkt komisch, maar kernenergie is niet grappig.
Wetenschappers kunnen beweren dat het 100% veilig is, maar de natuur heeft altijd het laatste woord.
Ook hier kan ooit weer eens een watersnoodramp plaatsvinden...
Dan heb ik liever een boot dan een kerncentrale naast mijn deur.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooie slogan: "Kernenergie - Niet grappig."
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Creatief gevonden!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@reinier, + van mij.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.