Hoe kun je het beste terecht komen in de wereld van de dierenbescherming/welzijn?
Ik ben een grote fan van dieren en zou graag iets willen betekenen voor alle lieve diertjes hier op aarde. Nu heb ik totaal geen ervaring met dieren. Het is meer iets dat vanuit mijn gevoel komt. Als ik dierenleed zie kan ik erg boos worden. Denk bijvoorbeeld aan de film The cove en het verhaal van Morgan de Orka. Ik zou bijvoorbeeld ook willen demonstreren.
Hoe kom je in dit wereldje terecht en waar kan ik eventueel het beste beginnen? Iemand ervaring?
Toegevoegd na 10 uur:
Voor de duidelijkheid. Ik vind de dieren er schattig uitzien , maar dat is niet de reden dat ik wat met dieren wil gaan doen. En ik denk dat iedereen naar die plaatjes mag kijken of niet?
Ik weet ook heel goed dat de dieren er niet zijn om vertroeteld te worden!! Ik wil er juist voor strijden dat ze weer hun eigen plekje hebben, niet in gevangenschap, en ze weer zo goed mogelijk hun eigen leven kunnen oppakken.
Neem nou het fokken van honden!!! Dat vind ik ook heel erg. Mensen fokken honden omdat ze het gefokte ras zo mooi vinden. Terwijl de gezondheid van het beestje in het geding is. Hoe lief het dan ook mag zijn. Het hoort gewoon niet!!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.