Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

waarom worden dit soort dingen niet verboden of strafbaar gesteld?

calgon zou goed zijn voor de vaatwasmachine omdat het kalkaantasting zou aanpakken.
maar de hardheid van ons water is van dit niveau dat het kalkgehalte te laag is om echt serieus gevaar te kunnen geven aan de vaatwasser.
ook zeggen ze dat het product gesteund wordt door meerdere fabrikanten maar toen die fabrikanten benaderd werden waren er geen contracten of dergelijke afspraken gemaakt alleen vonden ze het makkelijk om zo je bedrijf te promoten.
dit bleek uit een onderzoek dat gedaan was door kassa.

dit is dan toch gewoon bedrog/kwakzalverij?
waarom wordt er dan niets tegen gedaan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Er bestaat heel veel bedrieglijke reclame. Als je op tv de reclames bekijkt is net of het zijn allemaal wonderproducten.
Waarom dat zo maar mag? Eigenlijk mag het niet, maar ze doen het toch om de verkoop te stimuleren.
Af een toe wordt er eens een bedrijf op de vingers getikt, maar dan betalen ze de boete en doen gewoon verder :-(
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De reclame van calgon gaat door in ieder geval zo een beetje heel Europa.
In Nederland is het water meestal zacht.
Dan is het EDTA (soms TAED genoemd)voldoende om kalkzouten te binden.
Elders in Europa is het water hard en soms zeer haard , zoals in Zwitserland.
Daar MOET je wel calgon gebruiken , anders gaat je verwarmingselement van de wasmachine naar de knoppen.
Dit weet ik uit eigen ervaring.
In Nederland is de hardheid per waterbedrijf verschillend.
Calgon geeft wel de dosering per hardheid aan met een beetje (veel) overkill.
Als een wasmachine veel kalk heeft opgedaan, moet je een poosje meer calgon doseren OF (wat ik doe) een wasje draaien met alleen schoonmaakazijn (90 Graden was) en water.
je elementen ontkalken dan als de beste en schoonmaakazijn is redelijk onschadelijk voor het milieu.
De reclame is niet volledig bedrog, het is alleen in Nederland meestal onnodig Calgon te gebruiken.
Ik heb echter genoeg wasmachines gezien (in het buitenland) waar Calgon de (was)machine had kunnen redden.
Kassa! had deze restrictie kunnen maken, misschien hebben ze dat ook gedaan, het programma heb ik niet gezien, ik heb echter kennis van zaken in deze.
Maar met schoonmaakazijn wil het ook.
Dit kun je echter niet gecombineerd met wasmiddelen toepassen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Calgon zal best helpen om kalkaanslag aan te pakken. Je zult wrsch wel iets merken aan je machine.
Maar nodig lijkt het niet hoor, ons water heeft niet zo veel "aanslag" om dit te bestrijden, dit is m.i. puur om extra geld te verdienen aan deze verkoop(stunt).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing