Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Heel oude mensen die als kamerplantjes in een verzorgingstehuis zitten die geen zin meer in het leven hebben door hun hoge leeftijd of door een bepaalde ziekte( ver gevorderde dementie is een bekend voorbeeld) hebben geen doel in het leven.
Ga nu niet flauw zeggen dat hun doel dood gaan is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

kort: nee

kijk, iedereen heeft bepaalde behoeftes.
en tijdens ons leven proberen we de bevrediging van deze behoeftes zo goed mogelijk te optimaliseren.
dat is dus het doel.
dus als iemand erge behoefte heeft om anderen helpen, dan vindt hij dat een doel in zijn leven.
iedereen heeft weer andere behoeftes, en iedereen dus weer andere doelen.

zelfs als iemand zegt dat hij zo min mogelijk doelen wil hebben, is dat op zich ook weer een behoefte, en heeft hij toch weer een doel, namelijk zo min mogelijk doelen hebben...

maargoed, soms groot, soms klein, maar iedereen heeft dus altijd doelen..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jawel hoor, behalve het zo goed en zo kwaad mogelijk het halen van de eindstreep heb ik geen enkel doel in dit leven. Dit klinkt misschien een beetje deprimerend maar zo is het beslist niet bedoeld, ik probeer wel uit het leven te halen wat er inzit, maar ik heb geen plan, geen doel en geen ambities waar ik naartoe moet. Wat er morgen gebeurt zie ik morgen wel weer.
Ik leef namelijk in de volstrekte overtuiging dat het leven geen enkele zin heeft, er geen hoger plan o.i.d. is.
Ik probeer als een goed mens te leven, aardig te zijn voor mijn medemens en natuur maar ik geloof beslist niet in het najagen van allerlei flauwekul.
Kort samengevat is mijn enige doel dus gelukkig zijn en dat lukt heel aardig moet ik zeggen :o)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja ikke, ik doe niet aan voetbal dus heb ook geen doel laat staan doelen in mijn leven

Toegevoegd na 2 minuten:
ohw.... LEVENSdoel!!!

nee zelf als je zo depri bent en je geen doel meer in je leven hebt en je leven zou willen beëindigen, dan is je doel om je leven te beëindigen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iedereen, die zegt: het leven overkomt je en is niet maakbaar, zal geen doelen hebben. Of dat werkelijk zo is, geloof ik persoonlijk niet zo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Persoonlijk kan ik het me niet echt voorstellen. Niet dat ik echt een levensdoel heb, maar ik weet wel wat ik wel en niet wil ;)
ik denk dat het trouwens wel voor komt bij depressieve mensen.
Aangezien die gewoon geen zin in het leven hebben, laat staan dat ze dan nog echt een doel hebben..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing