Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Dan zou het een zeer harde, vrijwel onleefbare samenleving worden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Ik denk dat dat er dan heel veel misverstanden de wereld uigaan. Als gevolg hiervan zal iedereen ook eens wat vriendelijker naar elkaar zijn.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
als iedereen eerlijk zou laten zien wat hij denkt en voelt wordt het volgens mij erg verwarrend.
Nu door het masker van de beschaving...!!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een stuk ongecompliceerder!
Mensen zijn bang om hun kwetsbaarheid te tonen naar vreemden.
Als dat weg zou vallen zou de liefde in de samenleving kunnen stromen en daar zouden we een stuk gelukkiger van worden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dan zou dat een samenleving worden waarbij je je niet meer hoeft af te vragen hoe iemand zich werkelijk voelt, of een glimlach oprecht is, of iemand wel echt zo aardig is als hij/zij lijkt.

Het zou vooral een duidelijker samenleving worden. Maar of die daarmee ook beter en mooier wordt, weet ik eerlijk gezegd niet.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk dat de meeste mensen geen maskers dragen dus ik denk dat de wereld aardig hetzelfde blijft.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een beetje zoals internet, waar er ook geen straf staat op precies zeggen wat je denkt. Ik denk niet dat dit een erg wenselijke samenleving zou zijn.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Misschien eerlijker, maar in het begin een stuk harder en kouder. Misschien is dat wel de verharding van de laatste decennia: onze maskers vallen af.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing