Waarom moet van alles gepland worden? Is dat altijd nodig?
Laatst had ik een monteur van Ziggo op bezoek. Hij installeerde een digitale decoder voor mijn televisie. Toen hij net weg was, ontdekte ik, dat ik geen analoog ontvangst meer had en dat een videorecorder geen stroom meer had. Dat laatste heb ik zelf hersteld, maar dat eerste wist ik niet hoe dat moest. Ik belde met Ziggo. Ik vroeg de telefoonman, of de monteur, die ik bij naam noemde, even weer langs kon komen dadelijk. Dat kon niet, want dat stond niet in de planning. Ik moest maar een nieuwe afspraak maken. Ik ging hier niet meer akkoord en zei dat ik erop stond dat de monteur even terug kwam. De telefoonman bleef maar volhouden. Ik werd steeds kwader en legde tenslotte de telefoon op de haak. De monteur kwam dus niet. Een week later kwam een monteur van Scheer en Foppen om ook iets te installeren en keek ook even naar genoemd probleem. Met één simpele handeling loste hij het probleem op. De monteur van Ziggo had namelijk iets simpels vergeten.