Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Moet je als je uitkering hebt afvalstoffenheffing betalen?

Ik heb nooit afvalstoffenheffing moeten betalen, maar dit jaar kreeg ik een rekening van 256 euro. Moet ik dit betalen? of is dit een foutje??

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (6)

Dan moet je via hef, kwijtschelding aanvragen..hiervoor kun je bij je gemeentehuis een kwijtscheldingsformulier ophalen. Het kan zijn dat ze je de rekening weer sturen, omdat ze denken dat er in de tussentijd wat veranderd is in je vermogen. Als je vermogen niet boven de +/- 1300 euro uitkomt heb je recht op kwijtschelding.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hoeft niet

Toegevoegd na 1 minuut:
als het goed is kan je op dat formulier ook kwijtschelding invullen, maar dan moet je wel veel papieren meesturen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vaak stuurt de gemeente standaard die aanslag naar alle inwoners.
Als je nu ontheffing aanvraagt bij de gemeente en in aanmerking komt, krijg je volgend jaar waarschijnlijk alleen een bericht dat je wederom ontheffing hebt.
(Ik weet niet waar je woont, maar hier gaat dan de heffing van het Waterschap gelijk mee.)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hier in de omliggende gemeentes,werden mensen met een uitkering ervan vrijgesteld.
Maar per 2012 wordt het ook voor mensen met een uitkering weer ingevoerd.
Gewoon contact opnemen met je gemeente,die weten er alles van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik krijg ook een uitkering en ik moet dat ook betalen. Ook jij maakt gebruik van riool, water, en afvalstoffen. Ik vind het niet meer dan normaal dat ik dat moet betalen.
Leuk is anders, maar he miet gewoon goed nadenken waar je je geld aan uit geeft. Ik zou ook liever uitjes hier, boeken daar, gadget zus en a merken eten kopen. Maar ook poepen kost geld en ook jij vervuilt. Het is nog niet eens in mij opgekomen dat ik dat niet zou hoeven te betalen.
Ik krijg 240 terug van zorgtoeslag, was leuk want ik dacht een cadeautje voor mezelf te kopen, maar nee, gaat naar de gemeentelijke belastingen. Jammer, maar beter zo dan dat cadeautje én gemeentelijke bekastingen.
Leven kost nu eenmaal geld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij kun je bij de gemeente kwijtschelding vragen. Kijk eens op de website van de gemeente of je daarvoor een formulier kunt downloaden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing