Voelen vrouwen eerder hun emoties dan mannen?
Op mijn tijdelijk baan had ik een collega waarmee ik aardig kon opschieten; ik merkte wel dat ik hem leuk vond en hij mij eigenlijk ook. Ik dacht dat te hebben gezien aan hem. Zijn vergrote pupilreactie, door de knieeen schieten als hij mij op de gang ontmoette en nog wat andere dingetjes. Heb hem tijdens een ''happy hour'' want het personeel drinkt altijd nog wat in een naastgelegen kroeg, verteld dat ik hem wel leuk vond en de indruk kreeg dat het wederzijds was.
Hij zei dat hij zich er niet bewust was, zich er niet in kende en ook verder niks met mee wilde. Gek genoeg kreeg ik de indruk dat hij eerlijk was, maar toch.
Nu, na een paar weken weg van mijn werk, krijg ik een sms-je waarin hij mij uitnodigt voor een etentje voor twee. Hij miste mij.
Naar aanleiding van het ''real-live'' voorbeeld de vraag; Is het zo dat hij de emoties trager verwerkt dan ik. Is het zo dat vrouwen eerder in de gaten hebben wat ze voelen dan mannen? Zit dat dan in de opbouw en werking van mannen- of vrouwenhersenen? Zou er eerder iets van een soort berekening of angst, of het principe dat de man de vrouw aanspreekt en niet andersom, inzitten?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.