Waar komt het taboe op homoseksualiteit onder mannen vandaan?
Ik heb de onvergeeflijke fout begaan om te denken dat iemands vraag over homoseksualiteit over hemzelf ging. Tot mijn verbazing ontvang ik vervolgens allemaal boze privéberichten, alsof ik de bewuste man enorm heb beledigd.
Nu was het misschien niet slim van me. Ik weet dat veel mannen erg lichtgeraakt zijn als zelfs maar de suggestie is dat ze homo zouden kúnnen zijn. Maar wat ik me hierdoor afvraag: waar komt deze gevoeligheid eigenlijk vandaan?
Ik kan me niet voorstellen dat dat alleen de invloed van religie is, mensen raken immers ook niet totaal in de stress als er wordt gesuggereerd dat ze seks voor het huwelijk hebben of noem nog maar eens wat dingen die in de bijbel worden verboden. Maar wat is er dan wel zo erg aan?
De acceptatie van homo's is echt heel ver te zoeken. Behalve als ik het dan heb over onze beste vriend, een homo dus, want ja die is anders...... Het scheldwoord homo wordt regelmatig gebruikt tegen elkaar. Ik heb geen idee wat de achterliggende reden is, aan mijn opvoeding kan het toch niet liggen....hoop ik dan maar, want het idee dat homo zijn iets raars is hebben ze niet van mij meegekregen. Wat mij wel opvalt dat als je naar het programma van Arie Boonstra kijkt: uit de kast, dat kinderen het moeilijker vinden om tegen hun vader te vertellen dat ze homo zijn, dan tegen hun moeder. Ben echt benieuwd naar de achterliggende reden, +1
Ben je een Nerd, een Gangster, een Emo, dat laat ik lekker aan de jongeren zelf over, daar ga ik nooit in mee.
Ik heb mijn kinderen wel eens gevraagd waar ze 'bij ' horen, of zouden willen horen, maar dan krijg ik als antwoord dat ze nergens bij horen en dat ook niet willen, ze vinden zichzelf 'normaal' (ik ook trouwens).Maar ze willen ook niet gezien worden als iemand uit een bepaalt hokje, je wil zeker geen nerd lijken of een gangster, als je dat niet bent. Dat het scheldwoord homo, niet echt erg is, ben ik wel met je eens, het is idd hetzelfde als 'sukkel', maar waarom vinden we dat niet erg? stel het scheldwoord in dezelfde context was, Islamiet, nou dan had je de poppen aan het dansen.
Persoonlijk vind ik het niet nodig om iemand uit te schelden voor homo, hoe het dan ook bedoelt is. Ik woon trouwens in Zuidoost Brabant, in een dorp. (waar ook iedereen elkaar gedag zegt:) ) Zelf ben ik opgegroeid in Utrecht, ik heb het idee dat de tolerantie tegenover homo's ligt in de tijdsgeest ,maar misschien zit ik er wel naast en is het meer streekgebonden.
Alhoewel ik dat laatste toch niet denk, misschien heb ik het als puber zelf nooit gezien dat er zoveel negativiteit rondom homo's was. Ik had een homo vriend op de middelbare school en ik kan me niet herinneren dat hij daar ooit voor uitgescholden is, hij was 'anders' maar dat werd heel makkelijk geaccepteerd.
@Barendborrel, dan kan je dat in het vervolg beter in een pb naar Suzy doen omdat nu niemand iets van jouw reactie begrijpt (zelfs Suzy niet), en dat is niet de bedoeling van GV...toch?
Ik heb je vraag als 'goeie vraag' gemarkeerd!
homohaat? Voor zover ik weet en ervaar is er geen taboe op mannen die elkaar liefhebben.behalve door een klien groepje geweldadige agresso's
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.