Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

SP versus PVV zijn er nog compromissen?

Het politieke midden dreigt te verdwijnen en we zullen er toch met zn allen uit moeten komen...

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
506
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Gezien de gelijkenis met men net hiervoor gestelde vraag onthou ik mij even van commentaar...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het woord versus kwam er ook in voor, en het gaat over politiek, dat is de gelijkenis

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Vraag me af of er uberhaubt nog sprake was van een midden. De SP bijv. is ook niet echt links te noemen. En de VVD is ook niet meer het klassieke rechts van vroeger. PvdA zijn zakkenvullers van de bovenste plank zonder enig contact met de "arbeiders". En ga zo maar door.

Het is een puinhoop.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Volgens mij is het redelijk alternatief van D66 na al die jaren ook weer een aantrekkelijk alternatief....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Maar dat is net een fietsband die steeds wordt opgepompt en net zo hard weer leegloopt...
Pechtold is wel een goed politicus
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
D66 is al lang geen redelijk alternatief meer. Onder Pechtold is het verworden tot een anti-Wildersbeweging zonder eigen agenda.
AWM
15 jaar geleden
Pechtold deugt en doet het uitstekend op dit moment. Het probleem is dat zodra D66 op het pluche zit, ze er een potje van maken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dus terug naar de vraag: Ja die is er, en een hele goeie ook.
Geen agenda? Pardon? Het programma is leesbaarder en bevat meer belangrijke punten dan dat van W. Dat heeft er maar 1.
Alles polariseert, dus nu ook de politiek... En compromissen sluiten wordt steeds moeilijker... Vroeger was er de CDA en die ging een tikje naar links of een tikje naar rechts en we hadden een nieuw kabinet... Nu is het anders...

Nu moeten we met tegenstanders een coalitie sluiten, en tegenstanders komen er steeds meer bij, anders denkenden, anders doenden... De wereld polariseert, dus ook de politiek moet mee...

Bruggen slaan, onderhandelen, diplomatie, dat zijn de tools van een politicus heden ten dage... (Pim Fortuyn was daar heel goed in) En als zo´n persoon dat in de politiek kan, dan kan hij dat ook op de Nederlandse dansvloer, zal ik maar zeggen...

Of het nu SP met PVV of welke overeenkomst er ook zal komen, bruggen slaan, onderhandelen en diplomatie is de key...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een stem op de PVV, zal naar alle waarschijnlijkheid leiden tot een kabinet CDA/VVD/PVV. Ik moet daar echt niet aan denken zeg. De SP staat te ver af van het CDA, waardoor daar ook geen kabinet mee gevormd kan worden. Dus we moeten het maar doen met het 'midden'.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding