tijdelijk n vriend te logeren, hij is na n relatiebreuk uit zn huis gegaan. nu wilt hij zich op ons adres inschrijven, wat zijn de gevolgen voor ons?
Een vriend van me logeert na een relatiebreuk tijdelijk (hoe tijdelijk is nog niet bekend)bij ons (woonsituatie hier man, vrouw en kind)..Nu wil hij zich hier in laten schrijven in het GBA..Hun vorige huis staat nog op beide naam..hij staat ook nog als hoofdbewoner daar..maar wil daar uitgeschreven worden, aangezien hij daar vanwege dat hij hoofdbewoner is..nog betaald voor water etc..en aangezien hij momenteel zonder werk zit op alle mogelijke fronten wil besparen...
welke gevolgen heeft dat voor mn man en mij?..We onderverhuren niet en het is ook puur logeren..Ik heb het idee dat wij op de een of andere manier in de penarie gaan komen als hij zich hier inschrijft..volgens die vriend zou het geen probleem moeten zijn, aangezien we voor bijv. water al voor een meerpersoonshuishouden betalen..
maar belastingtechnisch ..hoe zit dat??komt bijv kinderopvangtoeslag in gevaar? wordt dan zijn inkomen bij de onze gerekend, ondanks dat we geen fiscaal partner zijn en hij dus hier logeert..(ik heb hier totaal geen verstand van, maar wil ook zeker niet in de problemen komen, terwijl we een vriend tijdelijk helpen) en wat voor opties heeft hij verders qua inschrijven??
Toegevoegd na 18 minuten:
als het dan misschien geen gevolgen heeft qua opvangtoeslag..wel dan voor andere facetten van de belastingdienst of andere instanties??? (we hebben trouwens een koophuis, geen huurhuis, dus geen huursubsidie)
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.