Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Moeten demonstraties die discriminerend zijn, of zo kunnen worden opgevat. verboden worden?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (7)

Nee.
Zolang het discriminerend is (bv alleen voor homo's of tegen friesland in nederland) is het geen probleem. Het wordt anders als ze daarbij ook [doelbewust] kwetsend zijn.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik ben van mening dat de demonstraties van extreem links inderdaad verboden moeten worden...

Of wou je dit ook nog gemotiveerd hebben?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Alle demonstraties zijn discriminerend of kunnen zo opgevat worden. Discriminatie is nameljik 'onderscheid maken'. Zonder onderscheid heb je geen demonstraties nodig. En overal waar je onderscheid maakt, zijn er ook nog mensen die die discriminatie kwetsend vinden.

Dus nee, het lijkt me erg slecht voor het recht om te demonstreren als je alle demonstraties die discriminerend zijn of zo opgevat kunnen worden verbiedt. Wordt er in een demonstratie aangezet tot geweld, dán heb je wat mij betreft wel een reden om te verbieden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hebben jullie die film 'Seven years in Tibet' gezien, waarbij de lokale bevolking klapt als Brat Pitt en de zijnen opduiken? Dat is effectief.
Mijn antwoord is dus: nee niks verbieden, maar negeren en je niet laten uitlokken.

Je hebt niet alleen het recht op vrije meningsuiting, maar je hebt ook het recht om te horen wat andere mensen denken.

Dat recht wordt in onderdrukkende systemen vaak aan de bevolking ontnomen, en dan weet je dat het goed fout zit. Dat is bijv. in China misschien wel erger (je mag alleen goedgekeurde internetsites bezoeken) dan de beperking van vrije meiningsuiting.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee, in een land met vrijheid van meningsuiting,moet ook een mening die jij niet steunt uitgedragen mogen worden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja tuurlijk, discriminerende betogingen moeten worden verboden... Alleen betogingen die de openbare orde niet verstoren en die nergens over gaan, dat moet toegestaan worden...

Ook voetbalwedstrijden moeten verboden worden als er gevochten wordt...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee, dan zou overheid/wet die groep bij voorbaat al moeten verbieden te demonstreren. Dit zou je reinste discriminatie zijn!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing