Ik loop op straat en er komt een groep agressief ogende groep marokaanse jomgens base mij toe die mij vragen of ik homo Ben.Wat kan ik het beste doen?
Toegevoegd na 2 minuten:
Ik loop op straat en er komt een groep agressief ogende groep Marokkaanse jongens naar mij toe die mij vragen of ik homo Ben.Wat kan ik het beste doen?
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2664/Nieuws/article/detail/919469/2008/11/21/Homogeweld-wel-vaak-Marokkanen.dhtml
Ook ik ben geboren en getogen nederlander. Ook bij mij is iedereen welkom....mits die zich netjes gedraagt, dus correct volgens onze strafwet....(geen misdaden dus ...overtredingen kijk ik anders tegenaan) Mijn eega is toevallig ook buitenlandse, derhalve allochtoon. Mijn kinderen zijn derhalve voor de wet allochtoon. Niettegenstaande dit: Ik begrijp voor 100% deze vragen steller.
Want als je mensen van een andere dan eigen cultuur moet te woord staan is het heel handig om te weten hoe je dat het best kunt doen...al is het maar om te vermijden olie op vuur te gooien. Als je een andere cultuur niet kent jan je dat te gemakkelijk ongewild ook al doen.
- bij marokkanen komt criminaliteit/gedoe/straatruzies inderdaad vaker voor, maar dit komt ook voor een groot deel door de politie. De politie weet dat Marokkanen vaker bij 'gedoe' betrokken zijn en controleren/arresteren dus ook vaker in gebieden met veel marokkanen en Marokkanenoverlast. Het gevolg van dit vaker controleren/arresteren/in de gaten houden bij deze bevolkingsgroep heeft tot gevolg dat zij vaker voorkomen in misdaadstatistieken omdat er meer op hen gelet word. een soort "self fulling prophecy. "
de kip of het ei...
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.