Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan je pas goed discrimineren in het samenzijn met gelijkdenkenden?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
648
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik begrijp niet welke kennis je wilt delen met deze vraag.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik verafschuw gelijkdenkenden,brrr.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als groep sta je meestal sterker en dan kan je beter discrimineren, omdat het meer impact heeft. Maar waarom zou ik anderen niet gelijk behandelen als anderen......
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Discriminatie kan worden versterkt door groepsgedrag. Het gaat hierbij vaak om een tweedeling van een groep waarbij de ene groep zich superieur opstelt t.o.v. de andere groep. Indien je geïnteresseerd bent in dit gedrag zijn de volgende films aan te raden: Das Experiment, The Wave en Blue Eyed.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja, ik denk dat men olie op elkaars vuur gooit. Alle remmen gaan los en men is niet bang voor verontwaardigde blikken en opmerkingen als 'er zijn ook heel veel goeien hoor'.
(Lees meer...)
15 jaar geleden
Ik vind groepsgedrag best gevaarlijk, je eigen normen vervagen etc.. En zo ook m.b.t. discriminatie. Was "not done" 20 jaar terug, nu hoor je zie je niets anders. Nu is het zo, omdat je blank ben, makkelijk even tegen je aan word gepraat over "buitenlanders". Bushok, winkel , alsof je vanzelf hun mening onderschrijf. Ik vind het een enge ontwikkeling.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Net als Jan Modaal bestaan gelijkdenkenden niet. Dus als er al een basis is heeft dat van doen met dominantie en een leider en een volger. Dus ja, een van de twee zou heel goed kunnen discrimeneren want dat doet die al van nature.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Helemaal juist vooral dan...

Zonder meer...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding