Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom zijn oost-Europese straatmuzikanten massaal sinds een aantal jaren in NL?

Ik bedoel vroeger zag je ze nooit en nu staan er bij elke supermarkt minstens 2, waarom nu wel en vroeger niet?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (3)

De grenzen zijn open en zij kunnen nu vrij reizen .
Het heeft even geduurd voordat zij hier met auto`s vol kwamen .
Maar dat komt omdat zij eerst moeten ontdekken of er wel een markt hiervoor was .
En zij blijven maar komen omdat er velen roma`s zijn .
En zij in het land van herkomst helemaal niks hebben .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor zover ik heb waargenomen, kun je het nauwelijk muzikanten noemen, maar zijn het meer bedelaars. Die accordeon is niet meer dan een middel om een vergunning te krijgen.

Want spelen kunnen ze niet.

Soms zie je groepen mexicanen of daar lijken ze op die prachtig spelen en zingen, daar geef ik met plezier mijn eurootje aan.
Maar die hangfiguren met hun miezerige accordeon moeten maar een keer door het Leger des Heils worden opgehaald en naar de opvang.

Er moet wel iets gebeuren, het is een heel onprettig gezicht. Die mensen moeten toch kunnen werken?

Dus, als ze nog eens een leuk deuntje ten beste gaven, dan mochten ze van mij hun eurootje hebben. De wereld kan wel wat vrolijke noten gebruiken!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het valt mij ook op dat je nagenoeg geen nederlandse daklozenkrant verkopers meer ziet. Dat betekend dat of het daklozenprobleem is opgelost of dat ze verjaagd zijn door deze straatmuziekanten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing