Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom zijn andere landen toch zo dom qua straffen en wetgeving?

Neem bijvoorbeeld Texas, daar zijn ze enorm streng. Daar ligt het moordpercentage en drugsverslaving veel hoger dan in het tolerante Nederland. Dat komt omdat ze in bijvoorbeeld Texas veel zwaarder straffen.

Drugs als wiet op zak hebben is daar 4 jaar celstraf
poging tot moord is vrijwel levenslang. Omdat die mensen daar de straffen zo hoog liggen is het makkelijker om tijdens een overval meteen de iemands hoofd er af te schieten en dan het geld mee te nemen dan eerst gaan dreigen en en dan het geld mee te nemen.

Dus door deze zwaardere straffen heb je meer moord/drugs/overvallen.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Er is al heel veel onderzoek gedaan naar het nut van straffen. Meestal word niet duidelijk of streng straffen nou echt helpt om de criminaliteit te verminderen. De voorstanders van streng straffen zeggen van wel, de tegenstanders van streng straffen zeggen van niet. Waar ik iig wel zeker van ben is dat iedereen zijn eigen keuzes maakt. In Nederland zou ik gerust een paar gram wiet op straat durven kopen of verkopen. In Amerika daar in tegen zou ik het niet durven, puur omdat de straffen anders liggen. Het is dus iemands eigen keuze / afweging om een bepaalde actie uit te voeren. Word je gepakt dan moet je de consequenties aanvaarden...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Ga het ze eens vertellen.

Stuur een brief, bel even of ga desnoods voor gouverneur van Texas. Als Arnold het kan...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nederland is net zo dom, alleen niet als eerste...

En noem je Nederland nog steeds tolerant?

Klopt, dus meer regels is meer overtredingen en het haalt niets uit de hoeveelheid en zwaarte van de regels in het aantal overtredingen...

Nederland volgt Texas rap op hoor...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja ik zie ons de doodstraf voor het eerst invoeren binnen kort. Texas volgt Nederland op, alleen niet zo rap. Zo is het altijd geweest in de wereld.
Mijns inziens zijn ze juist in Nederland dom met straffen.
Als jij een inbreker thuis betrapt en je slaat hem neer, dan zit jij nog vast op het bureau terwijl de inbreker in kwestie al weer vrolijk buiten loopt. En dan moet je nog hopen ook dat hij geen klacht indient.

Ik vraag me trouwens af waar jij de informatie hierboven vandaan hebt, klinkt mij namelijk vrij onlogisch in de oren. Heb je daar nog een bron bij?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Tja, ik zie dat als beroepsrisico. Ik kan een muisarm oplopen, hij tegen de knuppel die onder mijn bed ligt.
Volgens mij is het meer een sociaal ding. Wij leven in Nederland in een provincie, overzichtelijk en klein. Met relatief grote sociale controle. Een soort gecontroleerde mal die goed beheersbaar is.

De VS daarentegen is groot, onoverzichtelijk en met relatief weinig sociale controle. De kans dat mensen daar scheef groeien en op een pad van criminaliteit worden geduwd is gewoon groter. Daar volgt dan ook uit dat er in de VS heftigere criminaliteit is dan hier. Dus ik vind je stelling niet helemaal kloppen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nederland, goed beheersbaar? Onder welke steen heb jij de laatste tijd gezeten?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Tijdens Pinkpop onder Bruce Spring steen
Je moet eerst toch eens goed onderzoeken voor je zoiets zegt.
In 2008 had Nederland namelijk 24% meer geweldsdelicten dan de VS en 55% meer diefstallen en overvallen.
Wie is er nu dom?

Toegevoegd op 02-06-2009 14:56:51
Kijk zelf maar na op onderstaande link, Bronnen van CBS en FBI
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er is in de US geen sociaal vangnet. Da's de reden van veel criminaliteit. In de US is 't: 'ieder voor zich'.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Amerika heeft geen verplichte ziektekostenverzekering (welke trouwens onbetaalbaar is voor de meeste amerikanen), amper sociale bijstand (eigenlijk geen), geen bescherming bij ontslag, heel groot verschil tussen rijk en arm en een belangrijke oorzaak van de hoge criminaliteit daar is dat bijna iedereen een vuurwapen mag dragen daar. Qua drugs beleid zijn ze streng, maar nog mild vergeleken met een paar andere landen.

Dit alles maakt dat de uitzichtloosheid bij mensen daar groter is. De weg naar de criminaliteit neemt daardoor toe.

Ander punt is dat in Amerika het leger, de politie en de vele geheime diensten daar nationaal en internationaal een slecht imago hebben.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het is een stukje normen en waarden. Deze verschillen al per persoon, maar verschillen per land nog meer.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën: