Dubbele straffen op vergrijpen tegen hulpverleners en tegen de Politie is dat juist goed of totaal van de pot gerukt?
Zit er dan geen gevaar in van uitlokking... Dat de Politie-agent dan de burger gaat uitdagen en uitlokken...
"Steek één vinger uit naar mij en je hangt dubbel", of "Pak me dan als je kan?"
En als dat gemeengoed wordt, krijg je dan niet op een gegeven moment dat de Politie in hinderlagen gelokt wordt en uit wraak op Politie geschoten wordt, zomaar om deze uitlokking en onredelijkheid te vereffenen... Hoe ziek moet je zijn, vraag ik me af, maar mensen hebben toch hun gevoel van rechtvaardigheid... En mensen die erg gevoelig zijn voor onrechtvaardigheid en in een situatie terecht komen die daaraan refereert/appeleert en geen expressie-mogelijkheid hebben, dan krijg je toch snel meer Karst-Tates-acties, daar kun je toch vergif op innemen... Dan is toch dubbele straffen olie op het vuur en derhalve GEEN oplossing... Ben ik nu de enige, die dit zo kan zien? En als ik het helemaal verkeerd zie, mag ik dan jullie uitnodigen om te laten zien dat ik gek/dom/stompzinnig ben, met wat ik hier schrijf?
Dankjewel Goeievraag dat ik deze vraag mag stellen...
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.