Heeft Mark Rutte gelijk, dat vrijheid van meningsuiting het ontkennen van de holocaust zou moeten kunnen inhouden.?
Wel letten op zijn eigen toelichting en niet meteen de woorden van die VVD-opportunist Van Balen erbij halen.
Als hier meer over wilt nadenken, dan moet je de beruchte lezing van Christopher Hitchinson maar een aanklikken.
Mark Rutte volgt de jurisprudentie rondom the first ammendment van de USA, dat iedere Amerikaan het recht geeft precies te zeggen wat hij wil, zelfs dat de Amerikaanse president moet worden afgezet. 'Brand' roepen in een bioscoop of 'Bom' roepen in een vliegtuig zijn volgens de jurispredentie eigenlijk de grenzen.
Hoe denken jullie hierover? Intuitief en na enig nadenken?
The right to swing my fist ends where the other man's nose begins.
Oliver Wendell Holmes, Jr 1841-1935
De Link: http://video.google.com/videoplay?docid=6379618149058958603
gezien de reacties wil ik het nog een beetje aanscherpen.
Met het ontkennen van de holocaust zet je niet aan tot haat of geweld.
Ik kende een jonge man (uit een andere cultuur) die echt niet wilde geloven dat de aarde rond was. Serieus! Gaan we die ook oplsluiten?
Was het ook terecht om Galileo en anderen te vervolgend omdat ze zeiden dat de aarde rond de zon draaide en niet andersom?
Newton heeft sommige van zijn boeken jarenlang
achtergehouden uit angst voor de kerk. Dan Brown staat op de zwarte lijst van de RK kerk. Ga zo maar door. Ook Harry Potter was een belediging voor de RK Kerk en Brokeback Mountain.
Dus je beledigd voelen of een leugen kan geen reden zijn om iemand te vervolgen.
Ik vond The passion of Christ beledigend: dan ga ik hem toch lekker niet zien en geen ook geen andere films van Mel Gibson!
Het ‘Brand’ of ‘Bom’ voorbeeld is duidelijk, net zoals ‘Dood aan alle roodharigen’ Maar als je verder gaat begeef je je wel op erg glad ijs.
M.b.t. de holocaust weet ik niet of die heeft plaatsgevonden, ik heb dat alleen van horen zeggen en neem dat maar aan als waarheid. Ik heb dus minder karakter als die jongen met de platte aarde.
Het sterkste argument vind ik persoonlijk nog dat de rechtbank in het geval van Wilders moet gaan bewijzen dat de uitspraak van Wilders een leugen is. Een flinke en onrustzaaiende kluif lijkt mij.
Als ik zeg dat de ark van Noach een verzinsel is, dat kan in principe geen rechter mij veroordelen, hoe streng de wet ook zou zijn.
Venijn zit in de staart:
In een NL tijdschrift zegt Rudy Kousenbroek dat in het jappenkamp (Tjideng) niet sop grote schaal is gemarteld en verkracht terwijl er ook boeken zijn die dat beweren.
Rudy Kousenbroek ook de gevangenis ?
Nu zitten alle mensen die hieronder Nee hebben gezegd met de gebakken peren.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.