Wat is de meest veilige plek om te wonen voor een moslim?
Ik ben zelf moslim en heb twee prachtige kinderen die ik in een veilige toekomst wens. Heb veel boeken verslonden die over de tweede wereldoorlog gingen en sluit een soortgelijke oorlog in het westen met moslims als target niet uit.
Ben in NL geboren, mijn man werkt, betalen netjes belasting, heb net mijn bachelor op zak, kindjes gaan elke dag naar school, leiden een doodgewoon Nederlands leventje eigenlijk. Maar tussen het boodschappen doen en het vriendelijk begroeten van de buschauffeur voel ik de starende ogen en zelfs boze blikken omdat we anders zijn en er anders uitzien. De uitspraken van Wilders en zijn kiezers geven me ook niet echt een warm gevoel.
Dus hoe graag ik ook in mijn Nederland mijn kinderen zou willen zien opgroeien is mijn vraag: waar kunnen ze een veilige omgeving opgroeien waar ze geaccepteerd worden als islamitisch medemens en er geen dreiging is te worden buitengesloten (natuurlijk moeten ze ook een goede opleiding kunnen volgen en veilig zijn voor natuurrampen etc.)?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.