waarom is iemand verslaafd aan alcohol en geloofd men alleen het slechte ervan risico's
hoi ik zit in een woonbegeleiding met een dubbele diagnostiek, ik ben al 3 jaar. dat ik drink in het weekend , denk wel genoeg te weten dat alcohol ook tot verslaving kan brengen, zeg niet dat ik niet gevoelig voor zal zijn.
wil er mee kunnen omgaan en mijn grenzen leren kennen,
nu heb ik het aan mijn hulpverlener verteld dat ik geen terugval heb ,maar al 3 jr gebruik/ nuttigen van wat hier zo beschermend moet zijn , ik zou anderen daarin onveilig maken,ik wil met afspraken over sociaal ermee omgaan, voel me erdoor belemmert vindt het ook wel fijn om een wijntje of een biertje te drinken. vraag hoe kan ik eerlijk kijken naar ,of ik verslaafd ben , welke argumenten moet ik duidelijk maken naar begeleiding, oh ja ik woon wel zelfstandig in een woonbegeleiding van ribw. ook buiten de zorg, bv een woning van de wooncorporatie moet ik toch ook kunnen redden , ik wil hier oefenen. zodat ik dan niet de grenzen verlies, wat ik ook wel heb gezien voor wie wel wil gebruiken en vrij woont dan helemaal fout gaat, als je hier zou leren ,inplaats van verbod, ik snap ook wel hun bezorgdheid, maar kan niet zomaar elders terecht, dus is het buigen of knikken, wie kan me goed advies geven. inplaats de verslavingszorg.
met vriendelijke groet. synoniem piet
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.