Hoe kunnen we in Nederland voorkomen dat dieren bij optredens van metalbands "geofferd" worden?
Het is verboden om een dier te slachten zonder bevoegdheid hiervoor, maar toch komt het voor dat dieren op het podium geslacht worden als onderdeel van een show. Het is dan ook moeilijk om van te voren te weten of een band dit van plan is of niet...
Binnenkort is er een optreden van een band die dit wil doen, samen met twee dierenrechtenorganisaties en de VWA probeer ik hier een stokje voor te steken en te bekijken hoe we dit in de toekomst kunnen voorkomen.
Wie heeft ideeën?
Toegevoegd na 20 minuten:
Aangezien dit verboden is, zijn er geen verdere acties nodig om het te voorkomen voor bovengenoemd optreden. Dit wordt inmiddels al aangepakt.
Mijn vraag is dus ook niet hoe we het bij dat optreden kunnen voorkomen, maar of er ideeën zijn hoe dit op grote schaal kan worden aangepakt zodat bands dit niet meer zullen doen.
Het is moeilijk om uit te vinden of een band dit van plan is, daarom is het lastig te voorkomen.
Toegevoegd na 35 minuten:
Let op: De vraag is hoe dit in de TOEKOMST voorkomen kan worden!
De slachting bij het aankomende optreden wordt inmiddels al aangepakt en is dus geen issue!
Hoe kunnen we achterhalen welke bands een offering op het programma hebben staan?
Hoe kunnen we bands duidelijk maken dat dit soort acties niet geaccepteerd worden?
Er zijn al dierenrechtenorganisaties bij betrokken, maar nu zijn we op zoek naar een plan...
Maar volgens mij is dit wel het enige genre waarbij dit gebeurd.
Van een pop- of funkband hoeven we dergelijke acties niet te verwachten, of wel?
Welke bands doen dit dan, ik heb hier nog nooit van gehoord.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.